AUTOpro
Generale AUTO pro Exclusiv Green car Industrie Interviuri

VIDEO: Interviu exclusiv cu Alain Visser, CEO-ul Lynk & Co International: „Suntem un fel de Netflix al industriei auto”

Alain Visser este un nume cunoscut în industria auto, el deținând funcția de CEO al companiei Lynk & Co International, un brand de mobilitate care a luat naștere în 2016 și este deținut în prezent de chinezii de la Geely Auto Group.

Acesta este implicat în industria auto de peste 35 de ani, perioadă în care a început ca agent de vânzări și a ajuns să dețină de-a lungul timpului funcții importante în cadrul unor companii precum Ford, în Belgia natală, Opel și, cel mai recent, Volvo, înainte de a fi numit în fruntea Lynk & Co International.

Într-un interviu acordat în exclusivitate pentru AUTOpro, Alain Visser a vorbit despre compania pe care o conduce și planurile de viitor ale acesteia și, nu în ultimul rând, despre mobilitate.

Alain Visser: „Conceptul de mobilitate propus de mine a fost privit cu scepticism la început”

Alan Visser este un vizionar, iar după părerea lui, în industria auto trebuia să se întâmple ceva cu adevărat revoluționar. Și asta după zeci de ani în care modelul de afaceri este unul foarte clar, și anume producătorii de automobile proiectează și construiesc mașini pe care apoi le livrează dealerilor, iar aceștia le vând mai departe clienților.

Hotărât să revoluționeze industria în care activează, Alain Visser a formulat o alternativă la modul în care se făcuseră lucrurile până atunci. „Mi s-a oferit oportunitatea ca, în loc să aducem o mașină nouă pe piață, să lansăm un concept de mobilitate absolut nou și să creăm un brand. Astfel, în 2016, s-a născut Lynk & Co International”, a explicat Alain Visser.

Alain Visser

Visser recunoaște că această idee, care i-a aparținut în totalitate, a fost privită la început cu scepticism. „Voi fi foarte sincer. Când am fost prima dată în China pentru a-mi expune ideea s-au uitat la mine cu îndoială. Practic, nu a fost ceva de genul Bine, fă-o. Iată banii! Ei s-au gândit că este pur și simplu o idee fără orizont și că nu putem face așa ceva. Însă, nu am renunțat și am mai făcut câteva drumuri în China pentru a-mi susține ideea cu cifre. În cele din urmă am primit aprobarea”, și-a amintit Visser.

Alain Visser a mai precizat că Lynk & Co cumpără vehiculele de la compania-mamă Geely Auto Group, care deține brandul Volvo, și le folosește ca un instrument de mobilitate pentru clienții săi.

Lynk & Co oferă clienților mașinile pe bază de abonament lunar

Alain Visser

Lumea evoluează, tendințele consumatorilor se schimbă, iar sustenabilitatea începe, în sfârșit, să conteze. În opinia CEO-ului Lynk & Co, oamenilor le pasă mai puțin să dețină lucruri și mai mult să facă lucruri, iar din acest punct de vedere există numeroase oportunități.

„În medie, mașina este folosită la nivel global doar 4% din timp, iar în restul de 96% din timp stă parcată. De aceea, Intenția noastră este să creștem gradul de utilizare al unei mașini. Astfel, Lynk & Co le oferă clienților săi un instrument de mobilitate pe care îl pot folosi oricât de mult doresc. Și pot face asta fără să mai aibă grija tuturor aspectelor legate de costurile de asigurare și de întreținere ale automobilului. În schimbul unei taxe de 550 de euro oamenii pot avea mașina pentru ei și nevoile lor timp de o lună sau o pot împrumuta altor membri ori de câte ori ei nu o folosesc. Astfel, cheltuielile pot scădea până la zero euro, iar pe de altă parte acest lucru le dă oamenilor sentimentul că fac parte dintr-o mare comunitate”, a explicat Alain Visser.

În momentul de față, în Europa este disponibil un singur model Lynk & Co. Acesta se numește simplu 01, este un plug-in hybrid și se laudă cu o autonomie în modul pur electric de 70 de kilometri. Visser și compania sa și-au propus să devină full electric în următorii ani.

Articole similare

Jeep introduce o serie de actualizări în gama modelului Compass pentru Europa (VIDEO)

Mihai Morcovescu

CES 2023: Lamborghini Miura – „Best of Show” la Concursul de Eleganță de la Sinaia

Mihai Morcovescu

Programul Rabla 2019 începe pe 6 aprilie cu un buget de 322 milioane lei

Dragos Baltateanu