AUTOpro
Stiri Motorsport

Dacia Sandrider este prototipul cu care marca autohtonă va participa la Dakar Rally din 2025

Dacia Sandrider lansare

Dacia a prezentat astăzi prototipul cu care va concura la Dakar Rally și în Campionatul Mondial de Rally-Raid din 2025. Echipa se va numi The Dacia Sandriders, iar bolidul de curse Dacia Sandrider va concura în categoria premier Ultimate T1+, cea în care se dau cele mai intense lupte.

Conform lui David Durand, directorul de design al mărcii Dacia, prototipul Sandrider are câteva similitudini cu buggy-ul Manifesto prezentat în toamna lui 2022. Nu poate fi vorba însă de mai mult de câteva elemente ce se aseamănă însă, întrucât proporțiile sunt altele. Dacia Sandrider măsoară 4,14 metri lungime, cu 2,29 metri lățime și 1,81 metri înălțime.

Dacă rămânem de acum la partea de specificații tehnice, mai știm la această oră că Dacia Sandrider va fi propulsat de un motor cu capacitatea de 3 litri, cu dispunere V6, supralimentat cu sistem twin turbocharged, care va genera 360 CP la 5.000 rpm și un cuplu de 539 Nm la 4.250 rpm. Puterea este trimisă la toate cele patru roți printr-un sistem avansat 4×4, după ce trece printr-o transmisie secvențială cu 6 trepte.

Motor Dacia Sandrider

Motorul de origine Nissan / Infiniti va fi optimizat pentru a funcționa și performa la capacitate maximă consumând combustibili sintetici dezvoltați de partenerul Aramco. Acest combustibil este unul sustenabil, combinând hidrogenul regenerabil cu dioxidul de carbon captat din aer, rezultând astfel emisii finale reduse de carbon.

Suspensia este una de tip „double wishbone” pentru ambele punți, cu o cursă de 350 mm. Jantele din aluminiu de 17 inch sunt „încălțate” cu pneuri BF Goodrich de 37 inch. Astfel, este asigurată o gardă la sol de 590 mm pentru puntea față, respectiv de 550 mm pentru cea posterioară.

Design Dacia Sandrider

Șasiul este unul tubular, în timp ce caroseria este realizată din fibră de carbon și astfel se pare că Dacia Sandrider este mai ușor cu circa 15 kg față de concurenții direcți din clasa unde va concura.

Aerodinamica a fost atent studiată la Dacia Sandrider, optimizările reducând rezistența la înaintare cu 10%, respectiv portanța cu 40% în relație cu prototipurile comparabile.

Aerodinamica Dacia Sandrider

Totodată, panourile din fibră de carbon ale caroseriei sunt impregnate cu pigmenți ce resping razele infraroșii, astfel fiind vizată reducerea temperaturii din interior. În același timp, partea superioară a bordului este acoperită cu vopsea antireflexivă, pentru îmbunătățirea vizibilității.

Control temperatura Dacia Sandrider

Tot pentru confortul piloților și al copiloților, tapițeria scaunelor Sabelt este realizată dintr-un material anti bacterial ce reglează umiditatea. Interiorul permite o personalizare pentru fiecare echipaj în parte.

Denis Le Vot a precizat de mai multe ori în timpul dezvăluirii oficiale a prototipului Dacia Sandrider, că acesta respectă întocmai valorile brandului autohton: robust, outdoor, esențial și cool.

Dacia Sandrider lansare

Echipa The Dacia Sandriders va fi condusă de Tiphanie Isnard, un manager ce a coordonat diverse echipe de motorsport de-a lungul carierei ce se întinde pe mai bine de 16 ani.

Vor fi trei echipaje în The Dacia Sandriders. Primul îl va avea ca pilot pe nimeni altul decât pe Sébastien Loeb, de nouă ori campion în WRC, între 2004 și 2012, cu copilot Fabian Lurquin. Loeb a mărturisit că a avut mai multe oferte, dar a ales Dacia pentru că a simțit că marca românească este implicată 100% în acest proiect și că are cele mai mari șanse de reușită.

Nasser Al-Attiyah, campion de cinci ori în Cupa Mondială de Cross-Country Rally, va fi cel de-al doilea pilot The Dacia Sandriders, pentru ca Cristina Gutierrez Herrero să închidă lista. Aceasta câștigat anul acesta a doua femeie care câștigă la Dakar, în categoria T3.

Dacia Sandrider lansare

Dacia Sandrider a fost proiectat și dezvoltat de echipa Prodrive alături de piloți, care și-au împărtășit experiența pentru ca bolidul să poată emite pretenții la titlul suprem încă din primul an de participare. Deși obiectivul nu este neapărat acesta, așa cum au ținut să sublinieze atât Denis le Vot, CEO Dacia, cât și Sébastien Loeb, ambițiile sunt mari și tind spre cucerirea celei mai înalte poziții pe podium.

Testele cu Dacia Sandrider vor începe din aprilie 2024 în Anglia, patria dezvoltatorilor de la Prodrive, pentru ca o a doua sesiune de teste să aibă loc în Maroc, în iunie.

Dacia Sandrider lansare

Prima participare la o cursă oficială pentru Dacia Sandrider va fi consemnată la etapa Rally Maroc, urmând ca în ianuarie 2025 prototipul să intre în cursa supremă de Rally Raid Dakar, din Arabia Saudită.

Întrebat dacă denumirea Dacia Sandrider va fi folosită în viitor pentru un model comercial al brandului românesc, Denis Le Vot a rostit celebrul „Să nu spunem niciodată, niciodată!”. Cu toate acestea, a fost reținut în a confirma o astfel de eventuală decizie.

Articole similare

Alef Model A este prima mașină zburătoare din lume care primește certificatul de zbor (cu video)

Mihai Morcovescu

Foxconn atacă direct Tesla prin Model B și Model V

Darius Pana

Avis administrează flota Waymo

Filip Sîrbu