AUTOpro
Generale Green car Plug-in Hybrid Stiri

Volvo va păstra motoarele pe benzină și după anul 2030

Constructorul suedez Volvo a decis să prelungească viața motoarelor termice și hibride mai mult decât își propusese în urmă cu patru ani.

Concret, aceste motorizări vor fi produse și comercializate și după 2030, când scandinavii și-ar fi dorit să devină o marcă pur electrică.

Volvo va avea un portofoliu de modele EV și PHEV

Volvo

În prima jumătate a acestui deceniu a existat o adevărată cursă pentru stabilirea unei date-limită pentru motoarele cu ardere internă. Volvo a anunțat la începutul lui 2021 că va deveni o marcă pur electrică până la sfârșitul deceniului. Totuși, asemenea multor producători, compania din Göteborg anul trecut acest obiectiv, astfel că, până în 2030, între 90% și 100% din portofoliu ar urma să fie format din vehicule hibride plug-in sau complet electrice.

Până acum, lucrurile nu merg deloc bine pentru vehiculele electrice. În luna septembrie, vânzările de EV-uri au scăzut cu 21% comparativ cu aceeași perioadă din 2024. De asemenea, și modelele plug-in hybrid au înregistrat un ușor recul, de 1%, față de anul precedent.

Împreună, „electricele” și PHEV-urile au reprezentat 227.317 de unități, adică doar 44,2% din totalul vânzărilor de mașini. Cu toate acestea, Volvo continuă să creadă că zilele motorului cu combustie sunt numărate.

Viitoarea generație XC70 va fi primul PHEV din noua generație de modele Volvo

Luna trecută, CEO-ul Volvo, Håkan Samuelsson, a prezis că „industria va fi electrică în aproximativ 10 ani”. El spunea că toate modelele noi comercializate după 2035 vor fi electrice și că unele mărci nu vor rezista tranziției către electromobilitate.

Chiar și așa, se pare acum că marca deținută de gigantul chinez Geely va continua să utilizeze motoarele pe combustie internă mai mult timp decât și-a propus în 2021. Într-un interviu pentru Automotive News Europe, Samuelsson a recunoscut că motoarele pe benzină vor rămâne în ofertă probabil cel puțin până la sfârșitul următorului deceniu

„Avem nevoie de o a doua generație de mașini hibride plug-in care să ne reziste până la sfârșitul anilor 2030. Nu putem dicta sfârșitul motoarelor cu ardere internă”, a declarat directorul executiv în vârstă de 74 de ani.

Printre noile modele care vor fi echipate cu propulsoare PHEV se numără noua generație a SUV-ului XC70. Inițial, acesta va fi disponibil doar pe piața din China, urmând ca în 2027 să ajungă și în Europa. De asemenea, vârful de gamă XC90, cel mai mare SUV din portofoliul Volvo, va primi și el o iterație nouă cu motoare hibride. Aceasta este planificată pentru lansare nu mai devreme de 2028.

Sursa: Motor1

Articole similare

Interviu în exclusivitate cu Patrice Lévy-Bencheton, Vicepreședinte Dacia la nivel mondial – „Vorbim despre noua Dacia Spring, nu despre un facelift!” (VIDEO)

Darius Pana

Travel Tips And Information For Visiting Moraine Lake | US Travel

Mihai Predescu

Nissan Juke Hybrid – din toamnă în România

Filip Sîrbu