Mazda a anunțat că a demarat lucrările pentru crearea unei arhitecturi complet noi, care va fi destinată exclusiv viitoarelor sale modele electrice.
Constructorul japonez testează în prezent un prototip pentru primul său model electric construit de la zero, care este planificat să debuteze pe piață în 2027.
Mazda va investi 10 miliarde de dolari în electrificarea gamei

Până în prezent, Mazda a rămas unul dintre cei mai importanți producători auto independenți care nu a construit un vehicul de serie pe o platformă electrică dedicată proprie.
Bineînțeles, nu trebuie omise modelele MX-30, EZ-6 și EZ-60, însă acestea nu au fost construite de la zero. Primul dintre acestea nu a fost niciodată un electric dedicat, fiind derivat din benzinarul CX-30. Mai mult decât atât, pe unele piețe a fost comercializat ca hibrid și chiar ca un PHEV. Celelalte două nu sunt Mazda 100%.
Mașinile electrice ale niponilor au fost dezvoltate de partenerul de joint-venture Changan, fiind în mare parte modele ale acestei companii. De altfel, noua Mazda 6e utilizează o arhitectură furnizată de partenerul chinez.
Însă, japonezii vor să se asigure că nu rămân în urmă în ceea ce privește dezvoltarea vehiculelor electrice. Astfel, în cadrul unui plan ambițios care presupune investiții de 10 miliarde de dolari, japonezii vor electrifica întreaga gamă în următorii ani. Marca niponă avansează deja în dezvoltarea propriei platforme EV, care va sta la baza primului său model electric dedicat. Acesta va debuta în 2027, dar producătorul nu a stabilit încă ce tip de caroserie va primi.






Ce urmează pentru Mazda
Ryuichi Umeshita, directorul tehnic al companiei, a declarat pentru revista Autocar că producătorul continuă să investească în combustibili alternativi pentru motoarele termice și în soluții hibride inovatoare. Cu toate acestea, orientarea companiei este către electrificarea completă. „Ne-am înființat propria echipă de dezvoltare a electrificării, pe care o numim «E-Mazda», iar acea echipă a făcut o treabă excelentă”, a afirmat Umeshita.
Oficialul a recunoscut că, în privința platformelor EV dedicate, Mazda se află în urmă față de alți constructori. Totuși, a subliniat că experiența acumulată prin dezvoltarea crossover-ului MX-30 a oferit informații valoroase pentru proiectele viitoare.
Mazda pune în prezent accent pe simulări eficiente de cercetare-dezvoltare, pe instrumente bazate pe inteligență artificială și pe colaborări strânse cu furnizorii, pentru a diminua cheltuielile. Potrivit constructorului nipon, această abordare va permite realizarea unui volum de dezvoltare de trei ori mai mare, folosind aceleași resurse.

