Hyundai Connected Mobility este entitatea recent înființată în cadrul Hyundai Europe, care își dorește să realizeze tranziția către vehicule definite de software (SDV) și soluții de mobilitate inteligentă. Activă abia din aprilie anul acesta, Hyundai Connected Mobility anunță, prin vocea lui Marcus Welz, directorul diviziei, că ia în cosiderare introducerea anumitor abonamente pentru activarea unor funcții din mașină, precum scaunele încălzite, de exemplu.
După ce producători premium ca BMW, Mercedes și Audi au anunțat că plata unor abonamente pentru folosirea unor opțiuni deja disponibile în mașină nu reprezintă ceva ieșit din comun, iată că și Hyundai se pare că este de aceeași părere.
Soluția „feature-on-demand” – opțiune la cerere, ar trebui să asigure un grad mai ridicat de personalizare, este de părere Marcus Welz, CEO Hyundai Connected Mobility. Deși mulți sunt de părere că introducerea unor astfel de abonamente nu poate aduce avantaje utilizatorilor pe termen lung, Welz a declarat că „beneficiul caracteristicilor la cerere este exact opusul: aducerea de noi funcții în mașinile mai vechi”. Tot Welz a continuat: „O mulțime de progrese pot fi de fapt realizate prin intermediul software-ului, astfel încât să puteți utiliza hardware-ul existent. Vom continua să dezvoltăm aceste caracteristici și funcționalități și apoi le vom oferi utilizatorilor”.
Cum exact vor putea fi aduse anumite opțiuni prin update software pe mașinile mai vechi dacă acele funcții nu sunt disponibile din punct e vedere hardware, Marcus Welz a omis să precizeze. Cert este că Hyundai Connected Mobility își propune, iată, să fie mai mult decât o companie care dezvoltă servicii de mobilitate, software pentru mașini conectate și servicii digitale bazate pe date. Se pare că divizia poate contribui la creșterea veniturilor după vânzarea mașinii și prin alte soluții.
Sursa: Autocar