AUTOpro
AUTO pro Exclusiv Generale Green car Industrie

ZEDU-1 este prima mașină care poluează mai puțin decât o mașină electrică convențională (cu video)

ZEDU-1

Ca parte a proiectului Zero Emission Drive Unit – Generation 1 (ZEDU-1), Centrul Aerospațial German, compania de inginerie HWA și Ministerul Economiei, Muncii și Turismului din landul Baden-Württemberg au dezvoltat și testat cu succes primul automobil care permite o mobilitate fără emisii.

Vehiculul ecologic se numește ZEDU-1 și a fost dezvăluit zilele trecute la Stuttgart. Acesta se distinge prin faptul că motorul electric, transmisia și sistemul de frâne formează o singură unitate, care se regăsește în interiorul mașinii.

Această unitate închisă face posibilă colectarea tuturor particulelor de frână care apar în circuitul de ulei și apoi filtrarea lor. Relocarea frânelor este posibilă datorită procentului ridicat de recuperare a energiei la frânare.

ZEDU-1 este cel mai prietenos automobil electric cu mediul înconjurător

ZEDU-1

Mașina electrică este, prin definiție, o mașină cu emisii zero. Cu toate acestea, atunci când se deplasează, chiar și un automobil alimentat cu baterii generează „emisii”, ce-i drept într-o mică măsură.

Nemții au dus, însă, la un alt nivel conceptul de mașină nepoluantă. Ei au realizat un automobil, care se caracterizează prin absența totală a emisiilor și care dispune de un sistem ce previne răspândirea oricăror particule poluante în timpul funcționării.

Deosebirea dintre ZEDU-1 și un vehicul electric convențional constă în roți, așa cum se poate observa în fotografiile de față. Acestea sunt echipate cu rezervoare speciale care au rolul de a colecta praful fin rezultat din sistemul de frâne (discuri și plăcuțe), precum și din anvelope.

Frâna din unitatea închisă de acționare care mai include motorul electric și transmisia este una cu mai multe discuri, care este acționată cu ajutorul unui sistem de frână prin cablu. Unitatea de control al mașinii decide, practic, între frânarea electrică și cea mecanică, bazându-se pe forța pedalei de frână, în funcție de situațiile întâlnite în trafic.

ZEDU-1 Project a costat 6 milioane de euro

Trebuie spus că, doar în Germania, mașinile produc anual aproximativ 110.000 de tone de astfel de particule ultrafine, iar mare parte din aceste deșeuri ajung în canalizare și de acolo sunt degajate în mediu.

Proiectul ZEDU-1 a putut fi realizat datorită unei finanțări de 6 milioane de euro, care a fost realizată de Ministerul Economiei, Ocupării Forței de Muncă și Turismului din Landul Baden-Württemberg.

Profesorul Tjark Siefkes, directorul Institutului DLR din Stuttgart este de părere că sănătatea oamenilor și un mediu nepoluat sunt primordiale.

„Proiectul ZEDU-1 se concentrează pe componente care nu s-au bucurat de o atenție sporită până acum. Conceptul nostru este extrem de eficient, compact și versatil, care este potrivit pentru utilizarea de zi cu zi”, a declarat Siefkes

Ministrul Economiei din Baden-Württemberg, Nicole Hoffmeister-Kraut, a adăugat: „Sunt încântat că proiectul experimental ZEDU-1 a rezultat într-un prototip care abordează emisiile de particule (…), punând bazele unei mobilități fără emisii. Industria auto are acum un model de primă clasă pentru transferul de tehnologii către producția de serie”.

Sursa: InsideEVs

Articole similare

Audi adaugă un nou model în gama sa de SUV-uri: Q3 Sportback

Dragos Baltateanu

Hype și Stellantis pun în circulație o flotă de 50 de taxiuri pe hidrogen pentru persoane cu mobilitate redusă

Darius Pana

COMMENT: Deocamdată să nu ne alarmăm….

Dan Vardie