AUTOpro
Stiri Industrie

Carlos Tavares: „Criza semiconductorilor se va atenua spre sfârșitul anului 2023”

Stellantis

Carlos Tavares, șeful Grupului Stellantis, a declarat pentru presa franceză că, din punctul lui de vedere, criza semiconductorilor va continua și în 2023. Oficialul portughez este de părere că această situație, care a afectat serios industria auto în ultimii doi ani și jumătate, se va îmbunătăți abia la sfârșitul anului viitor.

Cu toate acestea, CEO-ul Stellantis spune că efectele actualei crize de semiconductori se vor resimți și în 2024.

Carlos Tavares spune că de abia în 2024 se va încheia criza de semiconductori

Carlos Tavares

Criza mondială de cipuri reprezintă în continuare o mare problemă pentru industria auto. Mulți dintre constructori își puneau mari speranțe că această criză se va încheia la începutul anului curent, însă pe fondul impactului pe care l-a avut pandemia de Covid-19, la care s-a adăugat războiul din Ucraina, situația s-a agravat.

Unii dintre producători preconizează că această criză va lua sfârșit în 2023 sau chiar în 2024. Carlos Tavares, unul dintre cei mai importanți șefi din industria auto, este de părere că această criză se va îmbunătăți în următoarea perioadă.

„Situația va rămâne foarte complicată până la sfârșitul anului 2023, apoi va începe să se relaxeze treptat. Producătorii de semiconductori au interes să facă din nou afaceri cu noi, mai ales că prețurile vor crește”, a declarat Carlos Tavares într-un interviu acordat cotidianului Le Parisien, citat de Automotive News.

Criza mondială de semiconductori a afectat și piața auto din Franța, una din principalele piețe ale grupului multinațional. Deși înmatriculările de mașini noi au crescut cu 5% în luna septembrie, conform cifrelor publicate zilele trecute, numărul de automobile noi vândute în această țară este mai mic cu 12% comparativ cu anul trecut.

Sursa: Automotive News

Articole similare

Ford Otosan a demarat producția modelelor Transit Courier și Tourneo Courier la Craiova

Mihai Morcovescu

Cel mai vechi Aston Martin din lume, la Concours of Elegance 2021

Florin Amariei

Mazda CX-60, un nou capitol pentru marca niponă – din toamnă, în România

Filip Sîrbu