AUTOpro
AUTO pro Exclusiv Green car Industrie Interviuri Stiri

Interviu în exclusivitate AUTOpro cu Denis Le Vot, CEO-ul mărcii Dacia: „Stați liniștiți, Dacia va rămâne Dacia!”

Denis Le Vot

Denis Le vot s-a alăturat departamentului de vânzări din cadrul Renault în anul 1990, după ce a absolvit cursurile „L´Ecole des Mines” de la Paris, este membru în consiliul de administrație al grupului francez, iar, în paralel, de aproape doi ani, este CEO-ul mărcii Dacia.

Actuala funcție pe care o deține în cadrul mărcii românești face ca Le Vot să fie omul cel mai în măsură să răspundă oricăror întrebări. Șeful Dacia ne-a acordat un interviu în exclusivitate cu ocazia unei mese rotunde organizată la Paris de către juriul european Autobest.

Denis Le Vot îi liniștește pe fanii mărcii Dacia

Denis le Vot

Oficialul francez a vorbit despre strategia Dacia de a se transforma treptat dintr-o marcă „low-cost” într-una care comercializează maşini din ce în ce mai performante și mai echipate, fără să intre în concurenţă cu alte mărci de pe piaţă.

Această strategie este privită cu temere de către mulți clienți europeni, care s-au arătat îngrijorați de o posibilă gentrificare a mărcii românești, așa cum s-a întâmplat cu alte branduri, precum Skoda sau Seat.

„Dacia va rămâne Dacia”, a ținut să-i liniștească Denis Le Vot. „Care este cea mai ieftină mașină din fiecare gamă? Este o Dacia! Care este cel mai ieftin model electric de pe piață? Este o Dacia!”, a ținut să reamintească oficialul francez.

Denis Le Vot: „Clienții Dacia sunt de două feluri”

Denis Le Vot

Cum spuneam, Dacia este un brand care a devenit lider de vânzări în cadrul Grupului Renault, fiind în momentul de față al treilea producător din Europa. Toată lumea se întreabă cine sunt clienții care fac ca Dacia să fie al treilea brand la nivel continental, după Volkswagen și Toyota?

Răspunsul îl dă chiar Denis Le Vot: „Clienții Dacia sunt de două feluri. În primul rând avem consumatori cu putere de cumpărare mare care spun «ajunge, mașinile costă mult prea mult, așa că vom cumpăra automobile mai simple și mai ieftine și care oferă și performanțe decente». Cea de-a doua categorie a clienților noștri sunt cei care nu își permit orice mașină, iar Dacia reprezintă pentru ei soluția ideală pentru cumpărarea unui automobil nou”.

Denis Le Vot: „Dacia oferă mobilitate electrică mai multor categorii de clienți”

De asemenea, Denis Le Vot ne-a mai vorbit și despre programul de electrificare a gamei de modele Dacia, dar și despre provocările cu care se confruntă producătorul de la Mioveni.

În același timp, Dacia stă bine și în ceea ce privește clientela de mașini electrice, iar cifrele de vânzări înregistrate de modelul Spring sunt o dovadă în acest sens. „Clienții care cumpără în prezent mașini pe benzină sau GPL și migrează către electrice o fac cu Spring, care reprezintă 12% din totalul vânzările noastre”, spune Le Vot.

„Spring-ul este o mașină care respectă rețeta de succes Dacia. Este un model electric care oferă o autonomie de circa 300 de kilometri și care nu poate rula cu o viteză mai mare de 125 km/h. S-ar putea spune că nu este chiar ceea ce doresc clienții, însă să nu uităm că este o mașină care costă în jur de 20.000 de euro, plus-minus. Nici un alt constructor nu mai face asta”, a mai adăugat boss-ul Dacia.

Denis Le Vot ne-a mai spus că strategia de electrificare va continua în cadrul grupului Renault, iar Dacia nu va face excepție, bineînțeles. „Suntem foarte mândri că Dacia poate să ofere mobilitate electrică cât mai multor categorii de oameni. Dacia face alegeri și intră pe piață atunci când are de oferit ceva diferit și unic”, a explicat Le Vot.

„Fiecare brand din grupul nostru are un rol foarte important, iar viitorul electric se scrie în continuare și la Dacia. Unul dintre noile modele cu emisii zero va fi viitorul Sandero, care ar trebui să sosească în 2026. Această mașină va folosi platforma versatilă CFM-B, care este capabilă să găzduiască atât motorizări pe benzină, cât și electrice. În acest fel, Sandero electric ar putea folosi multe componente mecanice de pe viitorul Renault R5 electric.

De partea cealaltă, marca Renault tinde să devină lider pe segmentul vehiculelor electrice. Viitorul R5 cu sistem de propulsie pur electric este unul dintre cele șapte modele cu emisii zero pe care le vom lansa până în 2025, ca parte a planului strategic Renaulution”.

Articole similare

Spark, un nou serviciu de car-sharing se lansează la București

Dragos Baltateanu

Primul BMW Neue Klasse va fi prezentat cu ocazia CES Las Vegas 2023

Darius Pana

Lincoln dezvăluie Navigator 2022

Ana Cristina Militaru