AUTOpro
Generale Green car Industrie Stiri

Noua Dacia Spring va sosi în 2024 cu mai multă putere și cu o autonomie mai mare a bateriei

Dacia Spring

Dacia Spring, unul dintre cele mai ieftine și mai populare automobile electrice din Europa, va primi un facelift semnificativ în 2024. Reprezentanții companiei au confirmat cu ocazia Salonului Auto de la Paris, că se lucrează deja la un upgrade important al acestei mașini.

Deși modelul cu emisii zero se află pe piață de doar un an și jumătate, constructorul de la Mioveni a anunțat că se lucrează la un înlocuitor al acestuia, care ar trebui să-și facă debutul în 2024. Viitorul Spring nu va suferi multe modificări în materie de design exterior, însă vor fi aduse o serie de îmbunătățiri la nivelul habitaclului.

Cele mai importante noutăți vor fi, însă, din punct de vedere tehnic. Astfel, va crește puterea motorului electric, iar autonomia bateriei va fi extinsă. De altfel, potrivit celor mai recente informații care circulă în industrie, se pare că specificațiile tehnice ale viitoarei versiuni au și fost definitivate.

Dacia Spring 2024 va fi construită pe noua platformă CMF-AEV

Dacia Spring

Producătorul de automobile de la Mioveni și-a propus să aducă modelul Spring la nivelul de calitate al celorlalte modele Dacia.

Modificările estetice vor fi subtile la exterior și vor consta într-o serie de elemente prin care electricul produs în China va fi aliniat la noua identitate vizuală a mărcii autohtone.

Astfel, cei de la Dacia au pregătit câteva noutăți, mai ales la partea frontală, care se vor regăsi și pe viitorul SUV Bigster, așa cum se poate observa în randarea realizată de publicația franceză Auto-moto.com. În schimb, interiorul va suferi modificări importante, care vor fi moștenite de la „fratele” chinezesc Donfeng Nano Box (foto, jos).

Din punct de vedere tehnic, viitoarea Dacia Spring va fi construită pe noua platformă CMF-AEV a Grupului Renault, care va lua locul actualei CMF-A. Asta înseamnă că modelul va folosi un motor electric mai puternic, de 60 CP, cu 15 „cai” mai mulți comparativ cu actualul motor.

Pachetul va fi completat de o nouă baterie, a cărei capacitate va crește de la 28 kWh la 30 kWh. În condiții ideale, noul Sopring ar urma să aibă o autonomie situată între 250 și 300 de kilometri.

În actuala configurație, Dacia Spring poate atinge o viteză maximă de 125 km/h și poate parcurge 230 de kilometri cu o singură încărcare, valoare calculată în ciclu WLTP.

Noul Spring ar putea fi produs în Franța

Dacia Spring

Un detaliu foarte important este legat de preț, care ar trebui să rămână același. În momentul de față, Dacia Spring poate fi comandată pe piața din România la un preț de 21.800 de euro.

Rămâne de văzut dacă noul Spring va continua să fie produs în China. Spunem asta pentru că în ultima vreme se zvonește că Grupul Renault ar intenționa să „repatrieze” producția electricului ce poartă sigla Dacia la una dintre cele trei fabrici pe care le deține în nordul Franței, la Douai, Maubeuge și Ruitz.

Acestea sunt reunite sub Renault ElectriCity, polul industrial prin care brandul francez vrea să producă 400.000 de mașini electrice pe an.

Dacia Spring se află pe locul al patrulea în clasamentul vânzărilor europene al mașinilor electrice cu 3.699 de unități, înregistrând cea mai mare creștere dintre toate modelele aflate în Top 10. Primele trei poziții sunt ocupate de Tesla Model Y, Volkswagen ID.4 și Skoda Enyaq.

Sursa: Hibridosyelectricos.com

Articole similare

Ferrari lansează o linie vestimentară și redeschide un restaurant

Florin Amariei

România este la coada clasamentului în ceea ce privește interesul pentru EV-uri

Filip Sîrbu

Limuzina Tesla Model S P85D accelerează mai bine ca un Ferrari

administrator_autopromag