AUTOpro
AUTO pro Exclusiv Green car Industrie Stiri

Cele mai eficiente 10 mașini electrice din Europa. Pe ce loc se situează Dacia Spring?

Norvegia

Automobilele electrice au devenit printre cele mai căutate clase de vehicule la nivel european și nu numai, explicația fiind, evident, că tot mai mulți șoferi adoptă soluții alternative de mobilitate mai sustenabile care să le ofere o nouă experiență de condus în comparație cu mașinile convenționale alimentate cu combustibili fosili.

Acest trend pe care Uniunea Europeană merge la ora actuală în ceea ce privește protecţia mediului înconjurător şi a reducerii emisiilor de CO2 este urmat şi de România.

Țara noastră a început să conteze la capitolul vânzărilor de maşini electrice şi hybrid-plug in, în timp ce reţeaua de staţii de reîncărcare a acestor vehicule beneficiază de un suport important atât din partea autorităţilor, cât şi din cea a mediului privat.

Care sunt cele mai eficiente mașini electrice de pe piața europeană?

electrice

Când vine vorba de mașini electrice, autonomia este una, în timp ce eficiența acestora este alta. Primul reper indică pur și simplu capacitatea unui vehicul cu emisii zero de a parcurge un anumit număr de kilometri cu o singură încărcare.

Cel de-al doilea aspect se referă la cantitatea de energie pe care mașinile electrice le folosesc pentru a parcurge distanțele. Cele două concepte sunt legate între ele în mod clar deoarece eficiența afectează în mod direct autonomia.

Vehiculele electrice pot consuma mult și, deci, să fie mai puțin eficiente, dar sunt echipate cu baterii de mare capacitate care le asigură o autonomie mare. Însă, un acumulator mai mare înseamnă, între altele, și că automobilele electrice vor fi mai grele și mai scumpe, atât la achiziție, cât și la reîncărcare.

În cele ce urmează îți prezentăm un clasament al celor mai eficiente automobile electrice care sunt comercializate la ora actuală pe piața din Europa.

1. Dacia Spring – 12 kWh/100 km

Modelul autohton este cel mai puțin costisitor automobil electric de pe piață, dar și cel mai eficient. Bateria cu care este dotat are 27,4 kWh, în timp ce motorul livrează 44 CP.
Baterie: 27,4 kWh
Putere: 32,3 kW
Încărcare: AM | SD: 6,6 | 30 kW
Consum mediu WLTP: 12 kWh/100 km

2. Peugeot e-208 – 12 kWh/100 km

Construit pe platforma e-CMP, acest model a deschis calea electrificării gamei de modele din cadrul Grupului Stelantis. Versiunea care a debutat în 2019 avea un consum de 14,7 kWh/100 km, însă actualul e-208 a ajuns la 13,2 kWh/100 km.
Baterie: 51 kWh
Putere: 100 kW
Încărcare: AM | SD: 11 | 100 kW
Consum mediu WLTP: 12 kWh/100 km

3. Hyundai Ioniq 6 – 12,6 kWh/100 km

Noul sedan sud-coreean este foarte eficient, iar în ceea ce privește consumul se laudă cu o valoare de 12,6 kWh/100 km, care a fost obținută datorită unui coeficient aerodinamic Cx de doar 0,21. Ioniq 6 a obținut acest rezultat de invidiat și datorită platformei E-GMP, pe care se bazează și Ioniq 5 și Kia EV6. Mașina oferă posibilitatea alimentării dispozitivelor electronice externe prin intermediul funcției „Vehicul-to-Load”.
Baterie: 77,4 kWh
Putere: 168 kW
Încărcare: AM | SD: 11 | 350 kW
Consum mediu WLTP: 12,6 kWh/100 km

4. BMW i3 – 13,1 kWh/100 km

Un supercar de oraș pentru caracteristicile sale tehnice și dinamice: așa a fost definit BMW i3 la lansarea sa oficială. Restyling-ul a dus, printre altele, la o versiune S mai performantă. În realitate, proiectul a arătat, printre punctele sale forte, și pe cel al unei eficiențe printre cele mai bune din clasă.
Baterie: 37,9 kWh
Putere: 125 kW
Încărcare AM | SD: 11 | 50 kW
Consum mediu WLTP: 13,1 kWh/100 km

5. Fiat 500e – 13,1 kWh/100 km

Noul 500e a reprezentat încă de la debutul comercial un punct de referință pentru această fază evolutivă în ceea ce privește emisiilor zero. Combinația dintre punctele sale forte – design, eleganță și dimensiuni compacte – cu tehnologia actuală a făcut ca 500e să fie cea mai vândută mașină electrică din Italia în primul trimestru din 2021. Versiunea Action echipată cu baterie mai mică și putere mai mică are un consum de 13,1 kWh/100 km, în timp ce celelalte variante au un consum ceva mai mare, de circa 13,9 kWh/100 km.
Baterie: 23,8 kWh
Putere: 70 kW
Încărcare AM | SD: 11 | 85 kW
Consum mediu WLTP: 13,1 kWh/100 km

6. Tesla Model 3 – 13,3 kWh/100 km

Din top nu putea lipsi Tesla Model 3, care este cel mai bine vândut model electric din lume. Sedanul american se laudă cu unul dintre cele mai bune niveluri de eficiență din segmentul din care face parte. Consumul de 13,3 kWh/100 km este valabil pentru versiunea Standard Range Plus.
Baterie: 50 kWh
Putere: 225 kW
Încărcare AM | SD: 11 | 250 kW
Consum mediu WLTP: 13,3 kWh

7. Renault Zoe – 13,7 kWh/100 km

Automobilul francezilor a fost cea mai bine vândută mașină cu zero emisii în Europa în 2020. În prezent, pe piață este disponibilă cea de-a doua generație, care are o baterie de 52 kWh și o eficiență declarată de 13,7 kWh/100 km.
Baterie: 52 kWh
Putere: 41 kW
Încărcare AM | SD: 22 | – kW
Consum mediu WLTP: 13,7 kWh

8. Hyundai Ioniq EV – 14,1 kWh/100 km

După operația de restilizare la care a fost supus, Ioniq EV a primit la debut bateria de 38,3 kWh, ceea ce îl ajuta să atingă o autonomie declarată de 311 km. Această versiune consumă 14,1 kWh/100 km.
Baterie: 38,3 kWh
Putere: 100 kW
Încărcare AM | DC: 7,4 | 69 kW
Consum mediu WLTP: 14,1 kWh/100 km

9. Hyundai Kona Electric – 14,3 kWh/100 km

Versiunea Kona EV a debutat în 2018, la Salonul Auto de la Geneva, cu două variante de baterie, respectiv 39,2 și 64 kWh. Prima versiune de acumulator oferă o eficiență mai mare, în timp ce cea de-a doua promite o autonomie superioară. Consumul declarat de coreeni rămâne același:14,3 kWh/100 km în ciclu mediu.
Baterie: 39 kWh
Putere: 100 kW
Încărcare AM | SD: 11 | 100 kW
Consum mediu WLTP: 14,3 kWh/100 km

10. Citroen e-C4 – 14,3 kWh/100 km

Dezvoltat pe platforma e-CMP a grupului Stellantis dedicată vehiculelor electrice, Citroen e-C4 vine cu un motor electric de 100 kW, care este alimentat de un acumulator de 50 kWh. Consumul mediu declarat, conform standardului WLTP, este de 14,3 kWh/100 km.
Baterie: 50 kWh
Putere: 100 kW
Încărcare AM | SD: 11 | 100 kW
Consum mediu WLTP: 14,3 kWh/100 km

Sursa: InsideEVs

Articole similare

Kia, soluții de mobilitate pentru armată la IDEX 2021

Florin Amariei

VIDEO: BYD prezintă noua tehnologie care ajută mașina să ruleze fără o roată

Mihai Morcovescu

Exclusivitate națională – Previziunile geniului Mate Rimac pentru industria auto

Darius Pana