AUTOpro
Stiri Industrie

Piaţa auto din România a înregistrat o creștere de peste 4 ori mai mare decât media europeană. Cum s-a descurcat Dacia?

ACAROM

Piața auto din Europa au crescut în luna septembrie a anului curent cu peste 9%, aceasta fiind a doua lună de creştere consecutivă după 13 luni de declin. Înmatriculările de automobile noi din România a înregistrat un avans de peste patru ori mai mare decât media europeană, indică datele publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), citate de Reuters.

Pe primele nouă luni ale acestui an, marca Dacia a înregistrat o creştere a vânzărilor de 14,3% în ritm anual, în timp ce majoritatea mărcilor au înregistrat scăderi.

Piața auto din România a crescut cu 33,4% în primele nouă luni din 2022

piata auto

Potrivit datelor publicate de ACEA, în UE au fost înmatriculate 1,049 milioane de autoturisme în luna septembrie, Marea Britanie şi ţările EFTA (n.n. – Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia). Această valoare reprezintă o creştere de 7,9% comparativ cu aceeași lună din 2021.

Piaţa auto din Uniunea Europeană a înregistrat o creştere şi mai puternică, cu un avans de 9,6% în ritm anual. Toate marile pieţe auto din UE (Germania, Franţa, Spania şi Italia) au înregistrat creşteri ale înmatriculărilor, în frunte cu Germania şi Spania care au înregistrat creşteri de două cifre (14,1%, respectiv 12,7%), urmate de creşterile mai modeste din Franţa (5,5%) şi Italia (5,4%).

În România, înmatriculările de autoturisme au crescut cu 33,4% în ritm anual în luna septembrie, până la 11.927 de unităţi, acesta fiind a patra cea mai mare creştere procentuală înregistrată în Europa.

Totodată, în primele nouă luni din 2022, piaţa auto locală a înregistrat un avans de 7,9%, până la 95.276 de unități, în timp ce în Europa vânzările de mașini au scăzut cu 9,7%, până la 8,271 milioane de autoturisme. În UE înmatriculările au scăzut cu 9,9% până la 6,784 milioane de unităţi.

Dacia a depășit la vânzări mărci precum Fiat, Citroen, Opel sau Seat

În ceea ce privește vânzările marilor producători, liderul european Grupul Volkswagen a înregistrat o creștere cu 25,7% în luna septembrie. Cele mai importante creşteri le-au avut Skoda (50,5%) şi Audi (40,9%).

La rândul său, Grupul Stellantis a vândut cu doar 0,3% mai mult față de aceeași perioadă din 2021, în condiţiile în care creşterea vânzărilor de automobile Peugeot a fost contracarată de scăderea vânzărilor mărcii Jeep.

La nivelul Grupului Renault s-a consemnat o scădere cu 1,2% în luna septembrie până la 85.132 de unităţi, într-un context în care vânzările Renault au scăzut cu 8,7%. În schimb, vânzările Dacia au crescut cu 11,3% până la 37.009 de unităţi.

În primele nouă luni ale anului curent, marca Dacia a înregistrat o creştere a vânzărilor de 14,3% în ritm anual, în timp ce majoritatea mărcilor au înregistrat scăderi. Astfel, producătorul de la Mioveni a comercializat 321.461 de automobile în Europa în primele nouă luni din 2022, devansând mărci precum Fiat, Citroen, Opel sau Seat.

piata auto

Chiar dacă piața auto din Europa au crescut pentru a doua lună la rând acestea rămân cu mult sub nivelul din 2019, în condiţiile în care constructorii se confruntă în continuare cu o serie de probleme precum lipsa de cipuri şi criza energetică.

Agenţia de evaluare S&P Global Mobility a estimat recent că producţia realizată de constructorii europeni de automobile ar putea scădea cu peste un milion de unităţi pe trimestru, începând de la finele acestui an şi până la finele lui 2023, din cauza costurilor mari la energie care vor afecta lanţurile de aprovizionare.

Sursa: ACEA

Articole similare

Sistemele Lidar ale mașinilor autonome pot fi orbite de atacurile cu laser

Darius Pana

Peugeot va lansa până în 2025 cinci noi versiuni complet electrice ale actualelor modele

Mihai Morcovescu

Tesla Model Y este al patrulea model din gama constructorului american

Dragos Baltateanu