La sfârșitul lunii februarie, CEO-ul Grupului Renault, Luca de Meo, anunța în mod oficial că Dacia Spring va primi o nouă generație.
Noul model va fi construit pe aceeași platformă ca Renault Twingo, însă va avea un preț mai accesibil, sub 18.000 de euro.
Noua Dacia Spring ar urma să fie produsă în Slovenia

Cu vânzăril sub așteptări la Mégane și Scenic, Renault se bazează pe electricele R4 și R5 pentru a echilibra media de emisii CO₂ a grupului, la care, evident, contribuie și Dacia. Însă, marca românească trebuie să-și reducă amprenta de carbon, iar pentru asta va lansa între 2026 și 2028, nu mai puțin de patru modele electrice, inclusiv noul Spring.
Deși viitorul acestuia a fost analizat încă din vara lui 2024, procesul a fost accelerat de noile reglementări stricte privind emisiile de CO₂. Proiectul „Spring 2” a apărut la jumătatea lunii decembrie și a fost confirmat intern în ianuarie anul acesta.



Deși Denis Le Vot, directorul Dacia, a susținut mereu că extinderea gamei electrice va fi făcută doar la momentul potrivit, de Meo a decis să grăbească procesul. Astfel, pe 20 februarie, în cadrul prezentării rezultatelor financiare pentru 2024, șeful grupului a dezvăluit oficial că viitoarea iterație Spring va primi o nouă generație. În plus, a confirmat că aceasta va fi construită pe platforma noului Twingo.


Eșecul negocierilor dintre Renault și Volkswagen a schimbat strategia pentru acest segment. Asta, deoarece producția unei electrice de oraș este viabilă doar dacă se asigură volume mari, relatează publicația franceză L’Argus. Astfel, uzina din Novo Mesto (Slovenia) ar putea să producă atât noua iterație Spring, cât și noul Twingo și un nou model Nissan.
Design mai robust, inspirat de noul Duster

Noua Spring va fi dezvoltată, însă, în China, la centrul de cercetare și dezvoltare Advanced China Development Center (ACDC) din Shanghai a companiei, la fel ca noul Twingo EV. Datorită utilizării platformei existente, care este o versiune simplificată a arhitecturii AMPR Small folosită de Renault 5, dezvoltarea va dura doar 16 luni. În plus, designul va fi realizat de echipa condusă de David Durand, directorul de design Dacia, în timp ce, pentru partea tehnică, grupul va colabora cu companii chinezești ca Launch Design și Shanghai eDrive.
Pentru a evita barierele comerciale impuse de Uniunea Europeană, unii dintre furnizorii chinezi și-ar putea muta producția în Maroc, acolo unde Dacia deține deja facilități de producție.


Prima schiță de design cu viitoarea generație Spring a fost dezvăluită luna trecută de către Denis Le Vot. Aceasta arată un model complet diferit de Renault Twingo, dar seamănă mai degrabă cu un SUV de dimensiuni mici, care amintește de noul Duster. De altfel, toate noile modele Dacia vor prelua acest nou limbaj de design.
Cu o lungime de 3,70 metri, Spring va fi o idee mai mare decât actualul model, apropiindu-se de cei 3,75 metri ai lui Twingo. Spre deosebire de modelul francez, electricul cu siglă Dacia va avea o capotă mai lungă și mai plată, ceea ce presupune o înclinare mai mică a parbrizului. În plus, mașina va avea o linie mediană mai înaltă și o gardă la sol mai mare.
Chiar dacă noua Spring va fi construită pe aceeași platformă cu Twingo, modificările estetice și de gabarit vor diferenția în mod clar cele două modele. Și asta, fără a fi afectată structura de bază necesară pentru omologarea la testele de siguranță.