Potrivit datelor furnizate de DGPCI (Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări) și prelucrate de APIA (Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile ), piața auto din România a înregistrat o scădere semnificativă în aprilie 2025.
Față de aceeași lună de anul trecut, înmatriculările de mașini noi au cunoscut un regres de 24%.
APIA: Segmentul electric s-a prăbușit în aprilie: -70%!

Autoturismele reprezintă în continuare grosul pieței auto locale, cu un aport de circa 83% și un total de 9.910 unități înregistrate în luna aprilie a acestui an.
Pe categorii, SUV-urile se mențin pe primul loc, dar înregistrează un recul notabil de 53,9% cotă de piață, cu 14,8% mai puțin decât în aprilie 2024. Pozițiile următoare sunt ocupate de Clasa C (25,7%, -36,2%) și Clasa B (14,1%, -22,4%).
Raportat la tipul de motorizare, automobilele pe benzină au suferit o scădere de 44,3%, având o pondere de 24,8% în piață. Dieselurile au pierdut la rândul lor teren, cu un declin de 26,1%, ajungând la o cotă de 9,5%. În contrast, variantele mild-hybrid au cunoscut o creștere a vânzărilor. Înmatriculările pentru această tehnologie au crescut cu 10%, iar ponderea lor în totalul autoturismelor a atins 28,8%.



Aici trebuie făcută o precizare. APIA a luat, în premieră, decizia de a trata separat motorizările mild-hybrid, marcând un pas important în direcția unei raportări mai precise și mai transparente.
Per ansamblul vehiculelor electrificate, categorie care include modelele BEV, PHEV, hibridele convenționale și cele mild-hybrid, acestea au acaparat 54,9% din piață în cea de-a patra lună din anul curent.
Dacia Spring, cel mai vândut model electric în aprilie

Segmentul vehiculelor pur electrice (EV), deși aflat într-o scădere abruptă, rămâne relevant. Acest segment a coborât la 2,2% cotă de piață în aprilie, de la 5,5% în aceeași lună a anului trecut. Hibridele plug-in, în schimb, au crescut la 5,4% față de 3,3% în aprilie 2024.
Potrivit aceluiași raport APIA, în intervalul ianuarie-aprilie 2025, cel mai vândut model electric a fost Dacia Spring. Modelul produs în China s-a vândut în 1.022 de unități. Totuși, totalul reprezintă un recul de 31,4% față de anul trecut. Podiumul a fost completat de Tesla Model 3, cu 175 de unități, și Leapmotor T03, cu 134 de unități.
În zona plug-in hybrid, cele mai populare modele au fost:
- Ford Kuga – 199 unități (+8,7% față de aprilie 2024)
- Volkswagen Golf – 177 unități
- Mercedes-Benz GLC – 130 unități
La hibridele clasice, fără încărcare externă, podiumul este ocupat de:
- Dacia Duster – 1.124 unități
- Toyota Corolla – 995 unități
- Toyota RAV4 – 932 unități