AUTOpro
Generale Green car Stiri

Citroen a dezvăluit conceptul electric Oli. Inspirat de cvadriciclul Ami, acesta oferă o autonomie de 400 km

Citroen

La doar trei zile după ce și-a dezvăluit noul logo, producătorul francez de automobile Citroen a publicat fotografiile și informațiile oficiale referitoare la noul concept Oli. Este vorba despre un pick-up electric funcțional axat pe accesibilitate și durabilitate, care este realizat în mare parte din materiale reciclate și reciclabile. Sistemul de propulsie promite o autonomie de până la 400 de kilometri.

Noul Oli (n.n. – pronunțat „all-e”) este, în fapt, un studiu de design ce oferă indicii despre noul limbaj de design al mărcii din Hexagon. Prototipul francezilor afișează un design îndrăzneț și radical și ne oferă o imagine de ansamblu asupra felului în care ar putea arăta viitoarele modele de serie produse de Citroen. Cu toate acestea, nu va fi transpus în producția de serie.

Citroen Oli este realizat aproape în întregime din materiale reciclate și reciclabile

Citroen

Citroen descrie Oli ca un „laborator pe roți”. Designul vehiculului lung de 4.200 mm este cel care iese cel mai mult în evidentă. Acesta amintește de cvadriciclul cu emisii zero Ami, însă cu un plus evident de robustețe.

Caroseria neconvențională se distinge printr-un parbriz perfect vertical, unghiuri drepte și ascuțite. La partea frontală se observă noua siglă finisată într-o nuanță de roșu aprins, cu un design complet schimbat, sub care se ascunde priza de încărcare.

Partea frontală este masivă, în timp ce blocurile optice sunt compuse din trei module au forma unei litere C răsturnate și integrează tehnologie LED. Spoilerul prezintă o serie de elemente de protecție din plastic vopsite în negru, argintiu și portocaliu.

Unele panouri ale caroseriei, cum ar fi capota, plafonul și platforma de încărcare posterioară sunt fabricate dintr-un carton reciclat de tip fagure. De altfel, majoritatea elementelor care compun caroseria lui Citroen Oli sunt realizate din materiale reciclate și reciclabile.

Acestea sunt durabile și pot fi înlocuite cu mare ușurință la nevoie. Scopul acestor materiale este acela de a menține o greutate de doar 1.000 de kilograme.

Citroen Oli promite o autonomie de 400 de kilometri

La prima vedere, conceptul francezilor pare să aibă doar două portiere de mari dimensiuni, însă vehiculul are, de fapt, patru uși. Iluzia optică este dată de faptul că portierele din spate sunt mai mici și au un sistem de deschidere de tip „suicide”.

Aspectul exterior al acestui pick-up cu emisii zero este completat de jantele cu design aerodinamic, care sunt fabricate din oțel și aluminiu și îmbrăcate cu anvelope inteligente Eagle GO de proveniență Goodyear.

La partea posterioară regăsim o bară ce prezintă mai multe elemente de protecție, în timp ce locul hayon-ului clasic a fost luat de o ușă care se deschide ca la o camionetă pentru a facilita accesul la platforma de încărcare, care este fabricată din carton reciclat. Stopurile au același design ca farurile și flanchează noua emblemă Citroen amplasată central.

Interiorul lui Citroen oli are un aspect minimalist, întocmai ca la cvadriciclul Ami și este vopsit în întregime în aceeași nuanță de roșu, cu câteva elemente de culoare neagră. Podeaua este lavabilă, iar scaunele au spătar de tip plasă. Și în habitaclu s-au folosit, evident, materiale reciclate și reciclabile, care pot fi curățate și înlocuite ușor.

Planșa de bord are la rândul său un design minimalist și prezintă un loc dedicat pentru smartphone. Acesta afișează toate informațiile necesare pe toată lățimea bordului. De asemenea, există comenzi fizice pentru instalația de climatizare, iar volanul are în partea dreaptă un joystick care ține loc de butoane.

Sistemul de propulsie cu care este echipat Citroen este format dintr-un singur motor electric, iar francezii spun că acesta consumă doar 10 kWh/100 km. Conceptul promite o autonomie de 400 de kilometri. Viteza maximă este limitată electronic la 110 km/h, iar repriza de încărcare 20%-80% a bateriei durează 23 de minute la o stație de încărcare rapidă.

Sursa: Citroën 

Articole similare

Ford reușește să învingă GM în lupta privind publicitatea virală

Florin Amariei

Daimler va avea propria fabrică de baterii

Filip Sîrbu

Noul CEO PSA a readus grupul la profit după doar un an de la ocuparea funcţiei