AUTOpro
Generale Green car Industrie Stiri

Hyundai anunță că modelul electric Ioniq 6 va putea parcurge până la 614 km cu o singură încărcare

Producătorul de automobile sud-coreean Hyundai a publicat informațiile oficiale referitoare la autonomia noului său model electric Ioniq 6. Lansat în luna iulie, rivalul lui Tesla Model 3 promite o autonomie de până la 614 kilometri în regim WLTP pentru versiunea Long Range cu baterie mai mare și jante de 18 inch.

Hyundai a dezvăluit în urmă cu trei luni noul model electric Ioniq 6, care este unul dintre cele mai avansate automobile cu emisii zero de serie produse vreodată de sud-coreeni. Cu toate acestea, unele informații au rămas secrete până astăzi.

Hyundai Ioniq 6 vine cu baterii de 53 și 77,44 kWh

Cum debutul comercial în Europa se apropie cu pași repezi (spre finalul anului curent), oficialii mărcii asiatice au anunțat oficial specificațiile tehnice ale diferitelor versiuni ale noii berline electrice.

Conform unor informații apărute anterior, Ioniq 6 promitea o autonomie de peste 610 kilometri în regim WLTP. Ei bine, constructorul coreean s-a ținut de cuvânt și anunță o autonomie de 614 kilometri în regim WLTP pentru noul său model cu zero emisii. Astfel, vorbim de una dintre cele mai eficiente vehicule electrice.

Această valoare este valabilă pentru varianta Long Range echipată cu jante de 18 inch. Modelul vine cu o baterie de 77,4 kWh și cu tracțiune față. Cei care vor opta pentru jantele de 20 inch vor beneficia de o autonomie de 545 de kilometri.

Gama Ioniq 6 cuprinde și o versiune cu tracțiune integrală. În aceeași configurație Long Range și cu roți de 18 inch, mașina are o autonomie de 583 de kilometri. Conform cifrelor oficiale, varianta cu roți de 20 inch poate parcurge 519 kilometri.

Hyundai Ioniq 6 are unul dintre cele mai scăzute coeficiente de aerodinamică

Hyundai

Pentru modelul cu acumulator de 53 kWh și cu două roți motrice, autonomia declarată este de 429 de kilometri în regim WLTP. Indiferent de capacitatea bateriei, repriza de încărcare 10%-80% se realizează în numai 18 minute cu ajutorul unei arhitecturi de 800 de volți.

De asemenea, arhitectura acceptă și încărcarea la 400 de volți fără a fi nevoie de componente sau de adaptoare suplimentare. Versiunea cu cea mai mare autonomie va avea un consum de 14,3 kWh/100 km.

În același timp, noul Hyundai Ioniq 6 se laudă cu un coeficient aerodinamic de 0,21. Este, practic, cel mai scăzut coeficient din gama coreenilor și unul dintre cele mai scăzute din industrie.

Sursa: Hyundai

Articole similare

Test drive Citroen C3 Aircross facelift – Antiteză neconvențională

Filip Sîrbu

Continental, Bosch și Renault, cei mai doriți angajatori din industria auto în 2020

Robert Stan

Volkswagen va lansa nouă modele 100% electrice noi până în anul 2026

Mihai Morcovescu