AUTOpro
Stiri Green car Prezentari

Hyundai IONIQ 6 prezentat oficial – Electrified Streamliner

Hyundai IONIQ 6

Hyundai introduce un nou reprezentant în gama IONIQ, după ce modelul IONIQ 5 se bucură de succes și recunoaștere internațională, fiind desemnat, printre altele, Mașina Anului 2022 în lume. Hyundai IONIQ 6 folosește aceeași platformă E-GMP, dar duce eficiența pe noi culmi și anunță cifre excelente pentru consum și autonomie.

Sunt anumite cuvinte din limba engleză ce nu pot fi traduse în română printr-un alt singur cuvânt, ci au nevoie de o întreagă expresie spre a fi bine înțelese. „Streamliner” este unul dintre ele și poate fi transpus în limba noastră drept „vehicul cu formă aerodinamică eficientizată la maximum pentru a opune rezistență minimă în fața aerului”. Mai pe scurt, fix ceea ce și-a propus Hyundai când a început dezvoltarea lui IONIQ 6.

Cu un design de sedan coupe și dimensiuni ce-l trimit direct în zona superioară a segmentului D – lungime de 4.855 mm și ampatament de 2.950 mm, Hyundai IONIQ 6 anunță un coeficient aerodinamic de doar 0,21, printre cele mai bune din clasă.

La interior, accentul este pus pe spațiu, ce pare a fi într-adevăr din plin pe toate direcțiile, pe confort și funcționalitate. Hyundai vorbește de mai multe ori în prezentarea oficială despre un spațiu de lucru, dar și despre relaxare, IONIQ 6 fiind potrivit pentru ambele scenarii.

Hyundai IONIQ 6 vine în versiuni cu consum WLTP mai mic de 14 kWh/100 km sau cu autonomie maximă de peste 610 km

Platforma E-GMP poate acomoda două tipuri de baterii, de 53 sau 77,4 kWh. Versiunea cu acumulatori de capacitate mai mică ce este combinată strict cu tracțiune spate promite un consum mediu WLTP ce nu va trece de 14 kWh pentru fiecare 100 de kilometri parcurși. Hyundai IONIQ 6 cu bateria de 77,4 kWh poate fi ales fie cu propulsie (RWD), fie cu tracțiune integrală (AWD), în oricare dintre cazuri puterea este transmisă la roți de la două motoare electrice.

Hyundai IONIQ 6 în versiunea 77,4 kWh RWD, echipat cu roți pe 18 inch, ar trebui să aibă o autonomie maximă WLTP de peste 610 km. Este o cifră impresionantă, ce se datorează în primul rând aerodinamicii atent studiate. Varianta 77,4 kWh AWD generează o putere maximă de 239 kW (325 CP) și un cuplu de nu mai puțin de 605 Nm, ce-i permit să atingă 100 km/h cu start de pe loc în 5.1 secunde.

Încărcarea bateriilor mașinii se poate face atât la tensiune de 400V, cât și stații la 800V, cu puteri de până la 350 kW. În astfel de condiții, Hyundai IONIQ 6 se poate încărca de la 10 la 80% în doar 18 minute.

În ceea ce privește tehnologiile, IONIQ 6 vine cu două ecrane a câte 12 inch fiecare, unul cu rol de panou de bord, celălalt pentru sistemul de infotainment. Hyundai IONIQ 6 este prima mașină a constructorului sud-coreean care poate primi update-uri software OTA (Over-The-Air).

Cele mai importante sisteme parte din a doua generație Hyundai SmartSense sunt:

  • Highway Driving Assist 2 (HDA) ajută șoferul în a menține o distanță predefinită față de vehiculul din față și centrează mașina pe banda de mers chiar și în curbe.
  • Smart Cruise Control (SCC) este un pilot automat inteligent care, atunci când este dezactivat învață stilul de mers al șoferului, pe care îl imită apoi, când acesta activează SCC.
  • Intelligent Speed Limit Assist (ISLA) limitează viteza maximă a mașinii pentru a nu o depăși pe cea legală.
  • Remote Smart Parking Assist 2 (RSPA 2) permite parcarea sau ieșirea din locul de parcare din telecomandă, fără ca șoferul să fie în mașină.

Alte tehnologii de asistență prezente pe Hyundai IONIQ 6: Forward Collision-Avoidance Assist (FCA), Junction Crossing, Lane-Changing Oncoming, Lane-Changing Side, Evasive Steering Assist, High Beam Assist (HBA), Driver Attention Warning (DAW), Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA), Blind-Spot View Monitor (BVM), Safe Exit Warning (SEW), Surround View Monitor (SVM), Forward/Side/Reverse Parking Collision-Avoidance Assist (PCA), Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA).

Hyundai IONIQ 6 este programat să intre în producție în trimestrul al treilea din 2022, în timp ce data de lansare pe piață urmează a fi anunțată ulterior.

Pentru a marca corespunzător prezentarea oficială a unei mașini atât de speciale, Hyundai a pregătit un clip video ce spune o poveste interesantă, în timpul căreia IONIQ 6 este mereu în centru:

Articole similare

SUV-urile au reprezentat, în premieră, peste 50% din vânzările de mașini noi în Europa

Mihai Morcovescu

Au parcat neregulamentar și uite ce au primit!

administrator_autopromag

Sebastian Vettel și-a anunțat plecarea de la Ferrari

Robert Stan