Avem primele imagini spion din timpul testării noii arhitecturi de vehicul electric dezvoltată de Mercedes împreună cu producătorul de cutii de viteze ZF. Aceasta, denumită EVA – care vine de la Electrical Vehicle Arhitecture – va echipa 4 noi modele de la Mercedes.
Platforma EVA are la bază platforma MRA (Modular Rear Arhitecture) a celor de mla Mercedes, primul model construit pe această platformă fiind noul C-Class W205 care a debutat în anul 2014. Această platformă va fi capabilă să acomodeze un pachet de baterii de până la 400 kg, care va alimenta fie un motor electric de 300 Kw montat în partea din spate, fie un motor de 300 Kw montat pe puntea din spate și un motor electric montat în față de 90 sau 150 Kw. Modelele bazate pe această platformă electrică vor dispune de sisteme de suspensie adaptivă, frânare regenerativă și e-torque vectoring.
Primul model care va veni pe această platformă va fi un nou sedan poziționat între C-Class și E-Class. Apoi, va urma un SUV compact situat între GLC și GLE, apoi un SUV mare în stilul lui GLS, urmând ca, în final, Mercedes să lanseze un automobil de lux electric în stilul lui S-Class. Mercedes are în plan să vindă 20.000 unități din fiecare versiune, modelele având un preț mediu de 95.000 euro. Din pozele spion pe care le avem, se observă că sub spațiul pasagerilor sunt acomodate pachete imense de baterii, în încercarea de a obține o autonomie cât mai mare. În rest, platforma era testată pe niște modele existente deja în gama Mercedes.