Jeep și-a declarat intenția de a lansa și de a vinde exclusiv vehicule electrice în Europa până în 2030, așa cum reiese din planul strategic „Dare Forward” pe care l-a anunțat compania-mamă Stellantis. În același timp, grupul multi-național dorește să devină neutru la carbon până în 2038, iar pentru a putea atinge acest obiectiv și-a propus să lanseze nu mai puțin de 75 de modele electrice noi și să vândă 5 milioane de automobile în fiecare an până la sfârșitul deceniului curent.
Din dorința de a deveni lider pe segmentul vehiculelor de teren electrificate, unde a pătruns destul de târziu, producătorul american de automobile Jeep va face un prim pas în această direcție urmând să lanseze până la sfârşitul anului 2025 patru SUV-uri complet electrice.
„Noi nu privim electrificarea ca pe o cerință, ci ca pe o oportunitate de a construi mașini mai bune”, după cum susține Christian Meunier, CEO-ul mărcii. Primul dintre noile modele electrice este Avenger, un model dedicat exclusiv europenilor, care a fost prezentat publicului la Salonul Auto de la Paris. Debutul comercial european este planificat pentru primăvara lui 2023.
Jeep caută gloria de altădată în ciuda problemelor din ultimii ani
CEO-ul Jeep a răspuns întrebărilor adresate de ziariștii acreditați la Salonul Auto de la Paris în cadrul unei mese rotunde organizată de Juriul European Autobest, fondat și prezidat de Dan Vardie.
Şeful Jeep spune că viitoarele modele electrice pe care Jeep le va produce va ajuta marca să facă faţă concurenţei europene care va lansa noi vehicule cu emisii zero. „Avem un ADN foarte puternic, iar procesul de electrificare a gamei de modele este un mijloc de a ne consolida poziția pe piață”, a declarat directorul francez al Jeep, Christian Meunier, cu ocazia unei mese rotunde organizată de Autobest cu ocazia show-ului parizian.
Meunier este un specialist în segmentul SUV-urilor și a deținut cu precădere roluri legate de vâzari și de marketing. A lucrat în trecut pentru Ford, Land Rover, Nissan și, înainte de a ajunge la Jeep, a fost CEO-ul Infiniti.
Una dintre provocările oficialului Jeep și a companiei pe care o conduce de trei ani este, evident, să caute gloria de altădată, păstrând intact ADN-ul mărcii ca acum 81 de ani. Și semnele sunt bune pentru Jeep. „În momentul de față, pe plan european, stăm bine. Deținem, spre exemplu, 10% din segmentul SUV-urilor din Italia. Evident, un atuu este faptul că deținem o fabrică în această țară, însă cred că există o recunoaștere foarte puternică a mărcii noastre nu doar de către clienții italieni, dovadă fiind vânzările înregistrate de modelul Renegade pe alte piețe europene. În plus, avem și o rețea de dealeri foarte puternică și oferim servicii foarte bune”, spune Meunier.
În același timp, boss-ul Jeep recunoaște că gama de propulsoare a fost probabil una dintre cele mai mari probleme cu care s-au confruntat americanii. „Aveam produse și sisteme de propulsie care nu au fost pe deplin adaptate tuturor piețelor. Însă, în prezent, cred că odată cu lansarea modelelor Renegade și Compass lucrurile s-au schimbat mult în bine”.
Jeep Avenger va permite brandului să atragă noi clienți
Cu toate acestea, în opinia lui Meunier, nu toate modelele din gama Jeep sunt potrivite pentru piața europeană, dovadă fiind faptul că Jeep deține în Italia doar 5% din piață, în timp ce cota pe piața franceză este de doar 0,5%. El explică felul în care Jeep va rezolva sau speră să rezolve și această problemă.
„Tendința globală de electrificare ne-a determinat să dezvoltăm și să lansăm un nou model. Este vorba despre Avenger, care va fi mai compact și, cel mai important, 100% electric. Acesta va fi al doilea automobil electrificat, după Renegade. Bineînțeles, mașinile noastre nu au cel mai eficient design din punct de vedere ecologic. Prin urmare, lucrăm intens pentru a le oferi clienților noștri un răspuns ecologic. Vă reamintesc că gama Jeep din Germania și Franța a fost complet electrificată începând cu vara acestui an. De altfel, suntem primul brand din Grupul Stellantis care a realizat o astfel de schimbare pe aceste două piețe importante”, a precizat CEO-ul Jeep.
Meunier spune că scopul principal al brandului este acela de a reechilibra vânzările din Europa, iar Avenger, primul model complet electric din istoria Jeep, „are sistemul de propulsie potrivit, dimensiunile ideale și oferă funcționalitate ceea ce ar trebui să ne permită să activăm acest potențial prin atragerea de noi clienți care nu s-ar fi gândit până acum să cumpere un model Jeep”.
„Cred că există o tendință ca oamenii să-și dorească să facă și alte lucruri în afară de muncă și să evadeze în weekend pentru a petrece în natură timp de calitate împreună cu familia și cu prietenii, având această oportunitate de a conduce în «tăcere». Deci, eu unul cred că suntem în momentul potrivit în ceea ce privește electrificarea, proces care reprezintă o bună șansă pentru că ne face produsul mai capabil, în special în off-road”, a mai spus Christian Meunier.
Franța reprezintă o oportunitate pentru Jeep de a crește vânzările
Întrebat de ce Jeep a ales Parisul pentru a dezvălui noul Avenger, șeful companiei a răspuns: „Credem cu tărie că, în afara Italiei, Franța va fi o oportunitate la fel de mare, poate chiar mai mare, de a crește vânzările, iar Salonul Auto de la Paris a fost locul și momentul potrivit pentru noi pentru a transmite un mesaj foarte clar, și anume că Jeep se schimbă, că este o marcă potrivită pentru Europa și că se îndreaptă cu mare viteză către electrificare. Iar, Avenger este mașina ideală pentru europeni deoarece, dincolo de aspectul electrificării, păstrează cele patru valori ale Jeep: libertate, autenticitate. modă și aventură. Suntem convinși că va fi un mare succes de piață”.
Referitor la obiectivele brandului pentru următorii ani, Christian Meunier spune că Jeep nu urmărește o abordare a volumului, ci va încerca să creeze mașini de calitate și eficiente pentru clienții săi și să se poziționeze competitiv pe acest segment al SUV-urilor în raport cu principalii concurenți.
„Gândiți-vă la Jeep de astăzi comparativ cu Jeep de înainte de 2010. Atunci vindeam 300.000 de mașini pe an, toate erau produse la cele patru fabrici din SUA. Acum, însă, am ajuns să producem în 6 țări și să deținem 10 fabrici. Vindem în 110 țări și vindem de aproximativ cinci ori mai mult volum decât vindeam în urmă cu un deceniu. Aceste cifre mă fac să cred că brandul nostru a evoluat mult și a devenit un brand global, dar încă foarte, foarte puternic înrădăcinat în SUA. Asta, cu siguranță”, a mai declarat Meunier.