AUTOpro
Generale Stiri Tehnologie

Mazda a găsit soluția prin care șoferii vor avea mereu poziția ideală la volan

Producătorul japonez de automobile Mazda pare să fi găsit răspunsul la întrebarea care este poziția ideală la volan, o problemă cu care se confruntă foarte mulți șoferi.

Compania niponă a prezentat un sistem inovator, care este capabil să regleze în mod automat poziția optimă la volan, în funcție de fizionomia șoferului.

Mazda spune că mulți șoferi nu știu cum să obțină cea mai bună poziție de condus

Mazda

O poziție corectă a șoferului pe scaun este esențială din mai multe motive. Pe primul loc trebuie să se afle siguranța. Orice instructor de siguranță de la o academie de condus defensiv vă va spune că unghiul corect al picioarelor față de pedale sau poziția corectă a corpului și a volanului reprezintă aspecte care nu vor trebui neglijate.

Producătorul japonez consideră că a găsit soluția prin care șoferii vor avea mereu poziția ideală la volan. Nobuaki Tabata, managerul de program al diviziei de dezvoltare a sistemelor integrate și echipa sa au dorit să abordeze faptul că, într-adevăr, cei mai mulți șoferi nu știu cum să obțină cea mai bună poziție de condus pentru ei înșiși.

Folosind recunoașterea facială și o tehnologie de ultimă generație, procesul oferă recomandări personalizate pentru a maximiza atât confortul, cât și siguranța.

Sistemul de la Mazda care îți setează poziția ideală la volan

Cercetătorii de la Mazda au descoperit recent că mai puțin de 50% dintre șoferi se poziționează corect pentru confort, siguranță și control al vehiculelor. Soluția este sistemul de personalizare pentru șofer. Deocamdată, acest sistem este disponibil doar pe SUV-ul Mazda CX-60.

Sistemul utilizează o cameră video orientată spre șofer pentru a activa tehnologia de estimare a fizionomiei. După ce șoferul și-a introdus manual înălțimea cu ajutorul dispozitivului de comandă, sistemul calculează și oferă cea mai bună poziționare pentru persoana respectivă pe baza poziției ochilor. Desigur, șoferul poate anula și modifica poziția dacă dorește.

Atunci când șoferul oprește motorul și decuplează centura de siguranță, scaunul și volanul se resetează și se activează automat pentru a-i permite acestuia să iasă mai ușor din mașină.

„Am dezvoltat această funcție folosind o cantitate mare de date”, explică Tabata. „Odată ce recunoașterea facială a identificat șoferul, sistemul, pe baza estimării fizionomiei noastre, poate sugera modul în care ar trebui ajustată poziția scaunului. Este ca și cum l-ar antrena pe șofer pe baza experienței producătorului”, declară Nobuaki Tabata.

Stabilirea unei poziții de conducere perfecte este doar începutul. „În linii mari, există peste 100 de elemente de personalizare pregătite pentru această mașină cu ajutorul sistemului de recunoaștere facială. Alte exemple includ reglajele individuale ale sunetului muzicii, volumul alertelor de siguranță și iluminarea ambientală, care pot fi reglate și ajustate pentru diferiți șoferi”, a mai precizat Tabata.

Cu această tehnologie ingenioasă de recunoaștere facială, Mazda caută să reducă stresul șoferului chiar înainte de a începe călătoria. Astfel, conducerea unei Mazda echipate cu sistemul de personalizare pentru șofer nu este doar mai sigură, ci și mai relaxantă și mai distractivă pentru toată lumea, atât șoferul, cât și pasagerii bucurându-se de o liniște sporită.

Sursa: Mazda

Articole similare

Noul SUV de la Opel, Crossland X, disponibil în România

Filip Sîrbu

VIDEO: Renault a publicat prima imagine cu interiorul noului Espace. Modelul va fi lansat în 28 martie

Mihai Morcovescu

Lynk&Co inovează pentru europeni. Va organiza teste auto virtuale cu noul 01

Florin Amariei