AUTOpro
Concept car Generale Green car Stiri

Volkswagen prezintă noul ID.GTI Concept. Viitorul hot-hatch electric al germanilor va debuta în 2026

Germanii de la Volkswagen au dezvăluit la IAA Mobility de la Munchen noul ID.GTI Concept, un vehicul care este bazat pe ID.2all și inspirat de prima generație a legendarului model Golf GTI din anii ’70.

Noul prototip prefigurează un viitor model de performanță al mărcii din Wolfsburg, care își va face debutul în 2026.

Volkswagen ID.GTI Concept este bazat pe ID.2all

Volkswagen

Prima generație a modelului Volkswagen Golf GTI a fost lansată în Europa în 1977. Versiunea de performanță a compactei germane avea să devină unul dintre cele mai de succes modele din istorie și primul hot-hatch care a fost produs într-un număr foarte mare de exemplare.

Acum, a venit momentul ca Golf GTI să intre în era electrică. Astfel, constructorul german a prezentat la Munchen noul ID.GTI Concept, care anunță viitorul hot-hatch cu emisii zero din Wolfsburg.

Noul concept de performanță este bazat pe ID.2all, un alt concept care anunță un model electric de 25.000 de euro. Din punct de vedere estetic, ID.GTI Concept vine cu numeroase detalii aerodinamice, care conferă mașinii un look sportiv și agresiv.

La partea din față regăsim o grilă acoperită, care include sigla Volkswagen iluminată și logo-ul GTI în dreptul farului din dreapta, un detaliu decorativ tradițional pentru un Golf GTI. Farurile au forma unei benzi LED IQ Light matrix, care este curbată la capete. Sub bara de protecție există un splitter finisat în negru mat și o priză de aer, în timp ce luminile diurne LED sunt montate vertical..

De asemenea, noul concept ID.GTI primește praguri și protecții pentru aripile evazate, vopsite în aceeași nuanță de negru mat. Se remarcă absența mânerelor la portierele posterioare. Aspectul exterior este completat de jantele cu 8 spițe duble de 20 de inch.

La spate există un eleron negru montat pe plafon, iar sub acesta este integrat al treilea stop sub forma unei benzi LED foarte subțire. Stopurile LED primesc o nouă grafică luminoasă sub forma unor pătrate rotunjite, care sunt unite printr-o bandă iluminată. În mijlocul acesteia se află sigla VW vopsită în roșu, iar sub aceasta se observă o grafică specială peste care este numele GTI. Designul posterior este întregit de un difuzor de aer generos, care găzduiește două accente roșii și denumirea conceptului.

Ca dimensiuni, noul ID.GTI Concept măsoară 4.104 mm în lungime, 1.840 mm în lățime și 1.499 mm în înălțime, la un ampatament de 2.600 mm. Spațiul pentru bagaje are un volum de 490 de litri cu bancheta în poziție normală și 1.330 de litri cu scaunele rabatate. Sub compartimentul principal există un spațiu de depozitare de 50 de litri.

Interiorul conceptului ID.GTI este digitalizat și futurist

Interiorul noului Volkswagen ID.GTI Concept este minimalist și puternic digitalizat. Volanul aplatizat în părțile superioară și inferioară este primul detaliu care atrage atenția. Acesta se distinge printr-un marker iluminat în roșu, poziționat în partea de sus, și integrează comenzi fizice. Este vorba despre două butoane și două rotițe pentru reglarea afișajului digital și pentru reglarea volumului radio, care sunt poziționate de-o parte și de alta a centrului volanului.

În spatele volanului este montată selectorul de viteză, ceea ce face ca în zona consolei centrale să fie mai mult spațiu. Aici regăsim un controller rotund de la care se pot schimba modurile de rulare, precum și atmosfera în habitaclu prin intermediul noului sistem GTI Experience Control.

Totodată, noul prototip Volkswagen vine cu un instrumentar digital de 10,9 inch, un Heads-Up display cu realitate augmentată și un ecran multimedia central de 12,9 inch. Noul Heads-Up proiectează pe tot parbrizul informațiile, în funcție de modul de rulare ales.

Marea noutate o reprezintă bara de comenzi fizice, care este montată sub ecranul central. Aceasta conține butoane iluminate pentru reglarea temperaturii în habitaclu, pentru setările scaunelor încălzite și pentru reglarea volumului sistemului audio. Sub aceasta sunt două zone de încărcare wireless pentru tot atâtea telefoane mobile.

Conceptul ID.GTI primește scaune sport, a căror tapițerie Jack-e conține cusături speciale pe spătare. În interior există și un senzor de puls special, denumit GTI Heartbeat. Acesta este vizibil din exterior și pulsează când mașina este închisă din telecomandă.

Nu în ultimul rând, noul concept vine cu sistemul Vehicle Dynamics Manager prin care poate fi reglată puterea motorului și sunetul acestuia, suspensia, direcția și simularea treptelor de viteză în mod electronic.

Deocamdată, reprezentanții Volkswagen nu au dezvăluit puterea propulsorului electric și capacitatea bateriei. Ceea ce se știe acum este faptul că puterea este trimisă către puntea față, iar acestea beneficiază și de un diferențial cu blocare electronică.

Noul Volkswagen ID.GTI Concept va fi lansat ca model de serie în 2026, iar vânzările vor demara anul următor.

Sursa: Volkswagen

Articole similare

Din 2024, DS va produce doar mașini electrice

Florin Amariei

Volkswagen a dezvăluit noul Golf facelift la 50 de ani de la debutul primei generații

Mihai Morcovescu

Tungsram revine pe piața sistemelor de iluminat auto din România

Dan Damian