AUTOpro
Generale Test drive

Renault Austral, test-drive in premieră – Alo, teutonii? Aici Paris-ul, Luca va deranjează…

AUTOpro a fost între primele publicații auto care a oferit informații și interviuri exclusive despre noul Renault Austral. Acum, împreună cu Juriul European AUTOBEST, am condus mașina în Spania și nu putem decât să spunem: WOW! De la calitatea interiorului și până la tehnologiile connected sau modul cum se conduce, Austral face un salt impresionant către zona premium!

Dan Vardie, Madrid

Austral nu este doar un nume nou – a cărui origine rămâne un mister-  la producătorul francez dar și un SUV nou nouț, realizat pe noua platformă CMF –CD a alianței Renault-Nissan-Mitsubishi. Este o platformă care permite orice fel de motoare termice inclusiv electrificate până la plug-in hybrid și tracțiune 4×4.

Bruno Vanel, vicepreședintele Renault care răspunde de „product performance” adică „eu trebuie să am grijă să fie un produs rentabil financiar!”, după cum declara Bruno pentru AUTOpro și care ne-a acordat un interviu în exclusivitate încă de la primul nostru contact cu Austral de acum câteva luni, a reconfirmat: „Alianța are o altă platformă pentru mașini pur electrice. Așadar, Austral nu va avea o propulsie EV. Putem să propunem și tracțiune 4×4 dar pe moment vrem să vedem care este cererea”.

Renault Austral nu va avea versiune plug-in hybrid

Renault Austral

Nici versiunea plug-in hybrid nu este planificată. De altfel, Bruno a dezvăluit pentru AUTOBEST că un studiu făcut pe clientela de mașini electrificate, 90% dintre clienți preferă E-TECH Full Hybrid și doar 10% versiunea plug-in hybrid. „Avantajul uriaș al versiunii preferate este că nu trebuie să încarci bateria dar ajungi să rulezi electric cu până la 80 % din timpul de condus!” Executivul francez ne-a spus că acum bateria a crescut la 2 kWh.

Această motorizare premiată de AUTOBEST cu titlul „TECHNOBEST 2021” este probabil cel mai eficient hibrid pe care îl avem pe piață, primul care se ridică și chiar depășește performanțele legendarului sistem hibrid de la Toyota.

Pe Renault Austral avem un propulsor de numai 1,2 litri turbo, care propune două puteri, 160 CP și 200 CP. Vanel ne-a explicat că, în ciuda puterii impresionante, acest propulsor consumă în regim WLTP doar 4,5 litri/100 km – evident benzină, dieselul nu mai este prezent în gamă – și emite 102 g CO2/100 km. Executivul francez ne spunea: „Cu asemenea emisii este chiar mai bun decât dieselul…”.

Sistemul funcționează la 400 V, ajunge să consume cu 40% mai puțin în regim urban și are cel mai eficient motor în lumea hibridelor (randament 41%). Noi am condus versiunea de 200 CP și, după aproape 400 km parcurși pe toate felurile de drum care ne-a dus la munte la peste 1.900 m altitudine, am înregistrat un consum de 6,3 litri/100 km! Este evident mai mult decât susține testul european dar noi am rulat ca niște oameni ai secolului 21, adică cu aer condiționat, navigație, muzică, etc. Mai adaugăm și diferența mare de nivel.

Renault Austral se declină și cu un mild hybrid de 12 V dar și cu un mild hybrid de 48 V un motor de 130 CP – dar tot din micuțul 1,2 litri – și poate ajunge la 5,3 litri/100 km și 123 g CO2/100 km. Aceste motorizări nu le-am avut la testele din Spania.

Renault Austral vine cu 32 de sisteme ADAS

Renault Austral are 4,51 m și o înălțime de 1,62 cu o gardă la sol de 18 cm și un ampatament de 2,67 m. În realitate are o alură impozantă, originală, care stă „bine” pe drum, parcă mai mare decât dimensiunile nominale.

Noul SUV se înscrie în limbajul „sensual tech” pionierat de Laurens van den Acker, Directorul de design al grupului Renault, și presupune forme fluide, senzuale cu linii precise, margini proeminente executate cu foarte mare precizie tehnologică.

Are o nouă parte frontală care inaugurează un nou look – dar se vede că este „neam” cu Megane E-Tech. Are tehnologie Full LED, iar pentru versiunile superioare propune și faruri LED Matrix care se comportă ca și cum rulezi cu fază lungă tot timpul fără să-i orbească pe cei care vin din sens invers și nici pe cei din față care ar vrea să se uite în oglinda retrovizoare.

Are un Head Up Display foarte mare de 9,2 inch cu o rezoluție spectaculoasă și este foarte lizibil și ziua în soare! Volanul are și el farmecul lui, compact cu toate comenzile de care ai nevoie pentru a rămâne concentrat la drum. Austral crește la 32 numărul de sisteme ADAS – chiar peste Megane E-Tech electric care are „doar” 26, asigurând un nivel 2 autonomus – asta mulțumită sistemului radar și camerei de luat vederi.

„Contextual”, unul dintre cele mai evoluate sisteme adaptive cruise

Renault Austral

Am descoperit pe noul Renault Austral sistemul adaptiv de cruise control numit „Contextual”! Pe baza informațiilor din sistemul de navigație Google Maps instalat pe mașină de producător, sistemul reduce viteza la apropierea unei curbe mai bruște sau a unui sens giratoriu, după care accelerează pe linii drepte lungi fără obstacole. Cool.

Cum suntem fani „connected” susținem că marea realizare a lui Austral rămâne exact colaborarea cu Google care i-a dat o sumedenie de servicii care fac ca Android Auto sau Apple Car Play să fie depășite! Vanel ne-a explicat că inginerii Renault au lucrat cu cei de la Google pentru a implementa o abordare specifică lui Renault, cu întrebări la care sistemul să răspundă aplicat pe mașină.

Spre exemplu, „Hey Google” ne-a ridicat sau scăzut temperatura în cabină, a navigat unde am dorit, ne-a pus muzica cerută, a sunat pe cine am dorit, etc – toate cu comenzi vocale, evident. Cum suntem profesioniști curioși am cuplat mobilul personal cu Android auto și, într-adevăr, a funcționat mai lent decât sistemul instalat de producător.

Cele două ecrane de 12 inch de pe Renault Austral, denumite „Open R”, au rezoluție foarte bună, dimensiuni generoase și o poziționare ergonomică pe planșa bord. Este o mare plăcere să interacționezi cu acest sistem care este probabil cel mai evoluat din industrie când vorbim de conectivitate! De altfel, este noul câștigător al unui premiu european prestigios unic oferit de Juriul AUTOBEST despre care vom vorbi în curând…

Cât costă noul Renault Austral pe piața din România?

Versiunea condusă de noi a fost cea de top, Renault Austral Esprit Alpine. Este versiunea care înlocuiește RS Line care dispare din gamă – la Arkana încă mai este dar nu pentru mult timp…. Culoarea are un finiș de satin – producătorul insistă că nu este o culoare mată, chair dacă așa arată- avem o caroserie în 2 tonuri cu acoperișul negru după cum sunt anumite zone inferioare ale mașinii.

Alcantara, fibra de carbon și broderia siglei Alpine ne încântă la interior. Volanul este din piele Napa. Versiunea care poartă numele Alpine este un exercițiu reușit de design dar nu are nimic în plus față de Australul cu motorul de top. Executivul francez ne-a spus că în viitor, ne putem aștepta ca linia Alpine să adauge niște „căluți” în plus…

Drive testul ne-a evidențiat cât de spectaculos a evoluat producătorul francez. Calitatea percepută, finisarea, materialele folosite sunt cu nimic mai prejos decât la teutonii premium. Excelent izolată fonic și cu un sound Harman Kardon (12 difuzoare) excelent, Austral Esprit Alpine vrea să urce la „statutul” de sanctuar pe roți. Sigur mai este până acolo, dar în ritmul acesta…

Însă cea mai spectaculoasă este conducerea acestui impresionant automobil care este Renault Austral. Sistemul „4 Control” ajută mult la dinamica mașinii. La viteze ridicate, roțile din spate cabrează cu 1 grad în direcția roților din față, accelerând trecerea mașinii în direcția dorită. La viteze mici, unde este nevoie de manevrabilitate, roțile spate brachează – cu 5 grade – invers roților din spate. Așa se face că Austral se întoarce la 180 grade în doar 10,4 m, adică diametrul de care are nevoie un Clio, de exemplu. Sistemul este spectaculos în practica conducerii, încât te poate „speria” dacă nu înțelegi de unde vine ajutorul…

Nu există vibrații, sunete parazite, micuțul propulsor – da, are 1,2 litri – este atât de agil – chiar „ascunde” 200 de căluți veseli și plini de viață, gata să accelereze când și cât ai nevoie! Renault Austral Are 5 moduri de conducere pe care le alegi după cum dorești ca să nu mai vorbim că mai și poți configura câte ceva. Noul Austral oferă o experiență de condus la nivel de WOW!

Prețurile anunțate în România pentru noul Renault Austral sunt în conformitate cu poziționarea mărcii și conferă acestui model un apeal foarte bun în segment. Versiunea Mild Hybrid de 12 V pleacă de la 22.689 Euro (fără TVA). Versiunea Esprit Alpine de 160 CP pleacă de la 28.571 Euro (fără TVA) în timp ce același Esprit Alpine 200 CP în versiunea iconic- cea mai scumpă- pleacă de la 34.370 Euro fără TVA , adică 40.900 Euro cu TVA. Sunt prețuri foarte competitive, în oricare dintre versiuni. Partea mai puțin plăcută este că versiunile Alpine Esprit – cel puțin deocamdată – sunt indisponibile pentru piața noastră.

Renault Austral: verdictul AUTOpro

Am revenit din Spania cu sentimentul că planul „Renaulution” a lui Luca De Meo începe să dea roade bogate, mașini mai mult decât redutabile. Austral nu este doar un nou jucător în segmentul C- SUV, ci un lider care se instalează în fața numerosului pluton de compacte propuse de constructorii generaliști.

Mai mult, se apropie de cei premium care încep să simtă „suflarea” căluților Renault în „ceafă”… Producătorul reușește o poziționare de piață excepțională, care probabil că îi va aduce o migrație importantă nu doar din segmentul D dar și din clientela premium.

Într-o perioadă în care se tot anunță o nouă recesiune, mai bine cumperi un Austral care are exact dotarea necesară care să ofere nu doar plăcerea de a conduce, confort și agilitate când ai nevoie dar și o valoare reziduală ridicată – mulțumită, în primul rând, tehnologiilor connected și autonomus. Da, poate nu este la fel de frumos precum Cupra Formentor, dar are o calitate interioară percepută absolut comparabilă, un look remarcabil pe drum, o alură care place ochiului, care nu polarizeză opiniile și care te îndeamnă să îl cauți pe internet și apoi la dealeri.

Exact cu 2 zile înainte de testele din Spania am descoperit la Salonul Auto de la Paris conceptele „Scenic Vision” – care a primit în premieră mondială trofeul „The Future is Here” oferit de Think Tank-ul AUTOBEST condus de legendarul Frank Stephenson – R5 și R4L. Toate sunt expresii Renaulution impresionante care vor deveni realitate în curând întregind noua evoluție spectaculoasă a mărcii franceze. După Arkana, a urmat Megane E-Tech Electric care a ridicat ștacheta, iar acum Austral merge și mai sus. Este clar, Renault ne invită să explorăm noul său univers …

Articole similare

Dacia Sandero City, modelul autohton pe care îl puteți cumpăra cu mai puțin de 9.000 de euro

Mihai Morcovescu

Porsche Macan primește o nouă versiune de bază cu o autonomie de 641 de kilometri

Mihai Morcovescu

Chinezii de la NIO au inaugurat prima stație de schimb de baterii din Europa

Mihai Morcovescu