AUTOpro
Stiri Green car Industrie

Cel mai mic Tesla ar putea costa doar 20.000 de euro, iar în 2024 vor fi asamblate 50.000 de camioane Semi

Cel mai mic model Tesla

Cele mai proaspete informații despre Tesla se referă la o nouă mașină de segment inferior față de Model 3, ce va avea un preț incredibil de plecare, precum și la camionul Semi, ce a intrat deja în producție și care ar urma să ajungă la cifre record în 2024.

Elon Musk, în stilul caracteristic, face declarații și afirmații cel puțin surprinzătoare cu fiecare ocazie ce i se ivește. Atunci când a fost întrebat de investitori ce se mai aude despre modelul de segment B pe care Tesla aparent îl are în dezvoltare, miliardarul a făcut o dezvăluire ce acum pare aproape incredibilă: noua platformă ar urma să aibă costuri de producție la jumătate față de cea pe care se bazează Model 3 și Model Y.

Asta ar însemna că arhitectura celui mai mic model Tesla ar putea duce la un preț de circa 30.000 de dolari pentru acest nou EV. Acum, dacă Elon are de gând să mențină aceeași marjă de profit precum la celelalte modele din gamă, nu știm. Dar dacă își dorește să îngenuncheze concurența și construirea noii platforme chiar îi permite să reducă mult consturile finale, atunci ar putea rămâne la un mark-up rezonabil și să le pună probleme și mai mari producătorilor ce încearcă să ajungă Tesla din urmă.

Cel mai mic model Tesla

Informațiile actuale vorbesc despre cel mai mic Tesla ca având o autonomie de circa 400 km, iar dacă așa va fi cazul, la 30.000 de dolari nu va avea concurent.

Tesla cu autonomie de 250 km și preț de 20.000 Euro

Există și voci ce afirmă că un model entry level de la Tesla ar putea avea o autonomie de circa 250 km și va costa doar 20.000 de Euro. Autonomia nu ar fi cea mai grozavă, dar la 20.000 de Euro… O Dacia Spring costă mai mult de atât! Să vedem ce ne pregătește de fapt Elon…

Într-o oarecare măsură legat de acest subiect vine și informația conform căreia camionul Tesla Semi va putea fi fabricat în 50.000 de unități în 2024. Ar fi ceva să se poată ajunge la asemenea cifre, mai ales că intrarea în producție a fost amânată de nenumărate ori și abia la sfârșitul acestui an se pare că vor fi livrate primele 100 de unități către Pepsi Co.

Tesla Semi

Revenind la cele 50.000 de unități programate a fi asamblate pe an din 2024, asta ar însemna să poată fi sporită considerabil capacitatea de producție a bateriilor. Dacă un Tesla Semi va avea o baterie cu capacitatea de 1.000 kWh (1 MWh), așa cum se estimează, calculele duc la concluzia că în 2024 numai pentru camioanele produse să fie necesare baterii de capacitate totală de 50 GWh (Giga Wați oră). Poate ajunge oare Tesla la asemenea cifre în circa un an de zile și asta doar pentru a susține producția camionului Semi? Dacă ne-ar răspunde Elon Musk la această întrebare, știm deja care ar fi răspunsul, nu? No problem!

Surse: CarsCoops.com ; InsideEVs.com

Articole similare

Mașinile pe care vrem cel mai mult să le testăm

Florin Amariei

De dragul fabricilor de baterii, UE ar trebui să sugrume și mai tare industria auto

Florin Amariei