AUTOpro
Stiri Industrie

Ford Fiesta va fi scos din producție din 2023, la fel S-MAX și Galaxy

Ford Fiesta ST

Ford Fiesta este modelul emblematic în Europa al companiei americane. Cu o istorie de mai bine de 45 de ani și cu mai mult de 22 de milioane de unități vândute la nivel mondial, Ford Fiesta își încheie lunga carieră începând de anul viitor. La fel se întâmplă și cu S-MAX și Galaxy, care ies din producție chiar mai devreme cu două luni.

Având în vedere că modele de clasă medie se vindeau din ce în ce mai slab de la apariția SUV-urilor în preferinșele europenilor, era de așteptat ca modele ca Mondeo să fie scose din joc de către Ford. La fel putem spune și despre S-MAX și Galaxy, care nu mai reușeșc să convingă clienții că au atuuri evidente în fața SUV-urilor din aceeași zonă de preț.

FORD S-MAX si FORD GALAXY

Astfel, Ford anunță că S-MAX și Galaxy vor ieși din producție din aprilie 2023, fabrica din Valencia, Spania, urmând să se ocupe de noi modele care vor face tranziția către viitorul electric spre care compania americană se îndreptă din ce în ce mai hotărât.

Ce poate fi însă pe cât se poate de neașteptat este că și Ford Fiesta urmează să fie scos din producție de la sfârșit de iunie 2023. Se pare că și uzina din Köln, Germania, urmează a fi adaptată pentru producția de noi modele complet electrice. Nu au fost date detalii despre ce modele vor lua locul celor ce urmează a fi trase pe linie moartă.

Ford Fiesta iese din productie

Având în vedere că primul Ford Fiesta era introdus pe piață în 1976 și că în lunga viață a fost vândut în mai bine de 22 milioane de exemplare, ani la rând fiind cea mai cumpărată mașină din Europa, vestea că actuala generație este ultima, este cel puțin surprinzătoare, ca să nu zicem direct uluitoare. Este clar că succesul de care se bucură deja Ford Mustang Mach-E a condus la aceste decizii.

ford mustang mach-e continental
Ford Mustang Mach-E

Americanii își iau la revedere de la Ford Fiesta prin intermediul unui clip video ce dă la sfârșit și o idee despre modelul de la care compania are așteptări și mai mari în anii ce urmează:

Sperăm că Ford și-a făcut bine temele și că nu renunță la un model încă extrem de apreciat fără a pune în locul lui un vehicul care să convingă așa cum a făcut-o de-a lungul anilor Ford Fiesta. Totodată, încă nu avem cele mai exacte informații despre ce au de gând inclusiv turcii de la Ford Otosan cu uzina de la Craiova, așa că Ford continuă să ne țină în suspans în ceea ce privește planurile clare din viitorul apropiat.

Articole similare

Porsche anunță o scădere cu 5% a livrărilor în primul trimestru 2020

administrator_autopromag

Stellantis: Alfa Romeo și Lancia, mărci complet electrice

Florin Amariei

Piața auto românească a scăzut cu peste 30% în prima jumătate a anului

Robert Stan