AUTOpro
Generale Green car Stiri

Hyundai Ioniq 5 N: versiunea de performanță a electricului coreean debutează cu 650 CP

Hyundai

Coreenii de la Hyundai au publicat primele fotografii și informații oficiale referitoare la modelul electric de performanță Ioniq 5 N.

Primul hot-hatch cu zero emisii al mărcii asiatice oferă până la 650 CP și vine cu frâne performante și un look agresiv. Este cel mai puternic model din gama N produs vreodată și, totodată, cea mai puternică mașină electrică din portofoliul companiei.

Hyundai Ioniq 5 N vine cu o serie de modificări estetice specifice unui hot-hatch

Hyundai

La câteva ore după ce pe internet au fost „scăpate” câteva imagini, Hyundai a dezvăluit noua electrică Ioniq 5 N. Modelul de performanță și-a făcut debutul oficial în cadrul Festivalului Vitezei de la Goodwood.

Din punct de vedere estetic, noul hot-hatch electric vine cu o serie de modificări, care îi conferă un aspect mult mai agresiv comparativ cu modelul din care derivă.

Astfel, bara de protecție față prezintă un splitter frontal redesenat, prize de aer redesenate și o serie de accente roșii, specifice modelelor de performanță „N”.

Aspectul exterior este completat de jantele de 21 de inch, o aripă spate nouă cu stop triunghiular integrat în stilul mașinilor de competiții, un spoiler posterior exclusiv, un difuzor de aer profilatși un ștergător pentru lunetă. Acest din urmă detaliu nu se regăsește și pe Ioniq 5.

Comparativ cu Ioniq 5, noul Ioniq 5 N este cu 40 mm mai lat, cu 80 mm mai lung și are o gardă la sol mai joasă cu 20 mm. Totodată, sunt disponibile zece nuanțe pentru exterior.

La interior regăsim un volan sport „N” care integrează un buton pentru funcția „N Grin”, padele metalice și scaune sport. Acestea pot fi configurate într-o combinație de material textil și piele sau într-una din Alcantara și piele.

Noul Ioniq 5 N oferă până la 650 CP și 770 Nm

Noul Hyundai Ioniq 5 N folosește un sistem de propulsie alcătuit din două motoare electrice. Acestea dezvoltă împreună 609 CP și 740 Nm. În clipa în care este activată funcția „N Grin”, timp de 10 secunde, puterea maximă va crește până la 650 CP și 770 Nm de cuplu.

În aceste condiții, sprintul 0-100 km/h se va putea realiza în 3,5 secunde sau cu 0,1 secunde mai repede cu funcția Boost activată. Viteza de top este de 260 km/h.

Cele două motoare electrice sunt alimentate de o baterie de 84 kWh. Aceasta beneficiază de tehnologie de încărcare la 800 de volți, ceea ce face ca repriza de încărcare 10% – 80% să dureze doar 18 minute la o stație de 350 kW. Pentru moment, autonomia nu a fost anunțată.

Pentru că vorbim despre un model de performanță, inginerii coreeni au modificat sistemul de frânare. Noul Ioniq 5 N vine cu frâne de performanță cu discuri de 400 mm pe față și 360 mm pe spate.

De asemenea, direcția a fost revizuită, iar cu ajutorul software-ului, este oferită o dinamică de condus diferită de concurenții direcți.

Trei teme sonore pentru sistemul de propulsie

Sistemul „N Pedal” sporește puterea de frânare regenerativă pentru un plus de stabilitate în viraje. De asemenea, „N Drift Optimizer” permite hot-hatch-ului electric să efectueze derapaje controlate, în timp ce funcția „Torque Kick Drift” simulează așa-numitul „clutch kick”. Cu ajutorul lui se poate iniția un drift la automobilele cu tracțiune spate.

De asemenea, există funcția „N Torque Distribution”, reglabilă pe 11 niveluri. Tehnologia „N e-shift” simulează schimbarea treptelor de viteză de la o transmisie automată cu 8 rapoarte și dublu ambreiaj. Acest lucru este posibil prin controlarea cuplului celor două motoare electrice.

„N Active Sound +” este un sistem care oferă trei teme sonore. „Ignition” imită sunetul motorului turbo de 2,0 litri de pe modelele Hyundai N, „Evolution” imită sunetul conceptului RN22e, în timp ce „Supersonic” imită sunetul emis de un avion militar.

Modul N Race îi permite celui de la volan să aleagă între două setări: Endurance, reduce puterea pentru un timp mai lung petrecut pe circuit, și Sprint care prioritizează livrarea de putere maximă.

Cei de la Hyundai nu au dezvăluit când va fi lansat pe piață noul Ioniq 5 N.

Sursa: Hyundai

Articole similare

Daimler va avea propria fabrică de baterii

Filip Sîrbu

Radu Necula s-a impus în Cupa Suzuki la Transilvania Rally

Filip Sîrbu

Peugeot 308 a fost ales Car Of The Year 2014 în Europa