AUTOpro
Generale Stiri Tehnologie

ZF a prezentat un sistem de frânare electromagnetic revoluționar

Compania germană ZF a prezentat la Shanghai primul său sistem de frânare complet electromagnetic, care este acționat de motoare electrice.

Practic, forța de frânare pe fiecare roată este generată de un motor electric, eliminându-se sistemul hidraulic. Sistemul de frânare a fost conceput la centrele de dezvoltare ZF din China, SUA și Germania.

Tehnologia ZF reprezintă viitorul pentru mașinile definite de software

ZF

Cu peste 50 de ani de experiență în dezvoltarea și producția de sisteme de frânare și cu peste 3 miliarde de componente de frânare fabricate, ZF este unul dintre cei mai mari și mai renumiți furnizori la nivel mondial.

ZF a prezentat în cadrul Next Generation Mobility Day din Shanghai un sistem de frânare electromagnetic. „Sistemul nostru de frânare complet electric este un adaos semnificativ la portofoliul de sisteme de șasiu în rețea”, a declarat Dr. Holger Klein, CEO al ZF Group. „Cu astfel de sisteme by-wire, deschidem ușa către o nouă eră a controlului vehiculelor”. Klein a adăugat că acest lucru este valabil mai ales în cazul vehiculelor definitive prin software și conduse electric, unde acest tip de sistem de frânare are și mai multe avantaje și deschide o nouă libertate în proiectare și dezvoltare.

Într-un așa-numit sistem de frânare „uscat”, lichidul de frână nu mai este necesar. Presiunea de frânare nu mai este, așadar, generată de presiunea fluidelor din sistemul hidraulic, ci de motoarele electrice. Semnalele de frânare de la pedală la motorul electric sunt transmise, de asemenea, exclusiv electric, motiv pentru care se folosește termenul „dry brake-by-wire”.

Sigur, de încredere și durabil

În comparație cu sistemele de frânare convenționale, noul sistem „brake by-wire”, cum ar fi Integrated Brake Control (IBC), permite distanțe de frânare mai scurte, o mai bună recuperare a energiei de frânare și costuri mai mici de întreținere.

La frânarea automată de urgență, distanța de frânare la o viteză de 100 km/h poate fi cu până la nouă metri mai mică decât în cazul sistemelor de frânare convenționale. În plus, mașinile electrice pot atinge cu până la 17% mai multă autonomie prin recuperarea chiar mai bună a energiei de frânare.

În mod special, cu sistemele dry brake by-wire, cuplurile de rezistență reziduale care apar la sistemele de frânare convenționale, datorită contactului minim între plăcuțele de frână și discurile de frână, pot fi reduse la aproape zero. Acest lucru care ca rezultat și mai puține emisii de particule ca urmare a uzurii frânei. Această rezistență mai scăzută în timpul conducerii economisește, de asemenea, energie și poate crește autonomia într-un vehicul electric.

Sistem „by-wire” similar cu cele din aviație

Renunțarea la un sistem hidraulic înseamnă costuri semnificativ mai mici de logistică și asamblare chiar și la producția de vehicule, deoarece sistemul constă din mai puține piese. Utilizatorul are beneficii pe toată durata de viață a vehiculului, deoarece lichidul de frână nu mai trebuie schimbat, reducând cantitatea de servicii necesare în atelier.

Chiar dacă nu mai există o legătură mecanică între pedala de frână și dispozitivele de acționare a acesteia, senzația de frânare este aceeași cu cea a uneia hidraulice.

Siguranța transmisiei și a prelucrării datelor, precum și a alimentării cu energie a motoarelor electrice este asigurată prin duplicarea tuturor conexiunilor și sistemelor, așa cum se întâmplă și în sistemele „by-wire” din aviație.

Sursa: ZF

Articole similare

APIA: Este permisă circulația în afara locuinței pentru achiziția de autovehicule

Robert Stan

„Nouvelle Vague” este noua strategie Renault pentru un viitor electric al mobilității

Florin Amariei

Fiat a demarat producția noului SUV electric de segment B 600e

Mihai Morcovescu