Producătorul chinez de automobile electrice NIO și-a făcut publică intenția de a lansa noul său brand Firefly pe piețele europene în prima jumătate a anului 2025.
Cu această ocazie, compania asiatică și-a prezentat primul model cu emisii zero ce va fi comercializat sub noua marcă.
NIO a lansat primul model electric Firefly, care va costa puțin peste 20.000 de dolari
Spuneți „ni hao” primului EV al noii mărci Firefly deținută de NIO. La prima vedere, acesta seamănă cu hatchback-ul Honda e care a fost disponibil în Europa și în Japonia.
Există, însă, un detaliu estetic major care deosebesc cele două modele. Este vorba despre farurile și stopurile LED, care sunt dispuse într-o configurație neobișnuită, care amintește de o cameră de smartphone cu trei lentile. În rest, profilul hatch-ului chinezesc ar putea fi ușor de confundat de la distanță cu electrica niponă.
De asemenea, noul Firefly EV va avea aproximativ dimensiunea (și prețul) unui MINI Cooper EV. La momentul debutului comercial european, modelul asiatic nu va concura cu Honda e, care a fost scoasă din producție la începutul anului curent. Prețul va fi semnificativ mai ridicat din cauza taxelor și a costurilor suplimentare, dar va fi mai mic comparativ cu modelele concurente de la MINI și Smart.
Firefly electric va include un compartiment frontal („frunk”) de 92 de litri, iar volumul maxim de încărcare va ajunge la 1.250 de litri cu scaunele din spate pliate. Specificațiile tehnice nu au fost dezvăluite, dar este de așteptat ca electricul produs în China să ofere o autonomie urbană decentă.
În același timp, cei de la NIO intenționează să creeze o rețea proprie de stații pentru schimbarea bateriilor mașinilor Firefly în Europa. Aceasta va avea costuri estimate la aproximativ o treime din cele ale stațiilor existente pentru modelele sale principale.
Spre deosebire de strategia NIO, care vinde vehiculele direct consumatorilor, fără intermediari, Firefly va opta pentru o metodă de vânzare prin rețelele de dealeri multimarcă deja existente.