AUTOpro
Generale Stiri Tehnologie

VIDEO: BYD prezintă noua tehnologie care ajută mașina să ruleze fără o roată

Producătorul chinez de automobile BYD va lansa spre sfârșitul acestui an noua sa tehnologie DiSus Intelligent Body Control, care ajută mașina să ruleze fără o roată.

Sistemul inovator reprezintă o premieră absolută pentru industria auto și va debuta pe modelele YangWang U8 și Denza N7.

BYD a testat sistemul DiSus în condiții de temperaturi extreme

BYD

Aceasta este cea de-a cincea tehnologie pe care BYD o lansează în ultimii ani, după DM Super Hybrid, e-Platform 3.0, Blade Battery și e⁴ platform.

Noua tehnologie dezvoltată de BYD a fost posibilă datorită electrificării și este cel mai avansat sistem de control al caroseriei din lume. Potrivit rerpezentanților companiei, sistemul a fost testat peste 30 de luni, perioadă în care au fost parcurși peste 10 milioane de kilometri, inclusiv în condiții de temperaturi extreme de la -40°C la +85°C.

Sistemul DiSus ajută automobilul să devină agil în majoritatea scenariilor de condus. Concret, atunci când virajele sunt abordate cu viteză mare sau în caz de accelerare puternică sau frânare de urgență, sistemul intervine automat pentru a reduce riscul de răsturnare, dar și mișcarea pasagerilor în interiorul mașinii.

În același timp, tehnologia BYD DiSus protejează vehiculul împotriva zgârieturilor și a deteriorării caroseriei în condiții dificile de drum, inclusiv zăpadă, noroi și apă. În plus, sistemul oferă control în dinamica caroseriei, punând bazele dezvoltării sistemelor avansate de asistență pentru șofer (ADAS).

„Spre deosebire de soluțiile care se concentrează pe îmbunătățirea unei singure componente, BYD oferă o soluție pentru controlul mișcării verticale”, a declarat președintele BYD, Wang Chuanfu.

Noua tehnologie va fi implementată ulterior și pe alte vehicule din gama BYD care au disponibilitate hardware. Procesul va fi posibil prin intermediul actualizărilor „over-the-air”.

Câte tipuri de sisteme DiSus există?

Sistemul BYD DiSus este împărțit în trei categorii: DiSus-C – sistemul inteligent de control al caroseriei de amortizare, DiSus-A – sistemul inteligent de control al corpului cu aer și Di-Sus-P – sistemul inteligent de control al caroseriei hidraulice.

DiSus-C ajustează amortizarea controlând electrovalva amortizorului, iar sistemul aduce o îmbunătățire semnificativă a confortului la rulare în comparație cu suspensia tradițională. Sistemul poate primi mii de intrări de semnal pe secundă, iar centrul de calcul inteligent DiSus are timpi de procesare la fel de rapizi – microsecunde, permițând reglarea rapidă a amortizorului.

DiSus-A, pe de altă parte, este oarecum similar cu suspensia pneumatică utilizată în prezent în multe vehicule de ultimă generație, cu o reglare a suspensiei de până la 150 mm. feră mai mult de o duzină de moduri de funcționare, inclusiv reglarea cu viteză, modul de întâmpinare, modul de acces convenabil și modul de blocare de siguranță pe înălțime. 

DiSus-P este primul sistem hidraulic inteligent de control al caroseriei din lume. Sistemul poate controla admisia de ulei a amortizorului, supapa de reglare a amortizării și supapa de reglare a rigidității pentru a realiza reglarea dinamică a controlului caroseriei. Suspensia DiSus-P are o cursă reglabilă de până la 200 mm și poate ridica toate cele patru roți simultan sau o singură roată.

În conducerea zilnică, DiSus-P se află la primul nivel de rigiditate pentru a oferi o călătorie confortabilă. Atunci când vehiculul se află într-o accelerare și decelerare bruscă, viraj de mare viteză și alte condiții de condus solicitante, DiSus-P poate oferi o creștere instantanee de 200% a rigidității pentru a permite vehiculului să obțină performanțe bune de manevrabilitate.

Compania BYD își propune să vândă cel puțin 3 milioane de vehicule în 2023 și să devină cel mai mare producător auto din China până la sfârșitul anului.

Sursa: CNEVPost

Articole similare

România și alte șapte state din Uniunea Europeană se opun noilor norme Euro 7

Mihai Morcovescu

Volkswagen dezvoltă o nouă platformă dedicată mașinilor electrice accesibile pentru China

Mihai Morcovescu

Detalii Ampere – noua companie EV și software a Grupului Renault

Darius Pana