AUTOpro
Generale Stiri

Opel aniversează 50 de ani de la debutul primei generații Kadett

În urmă cu câteva zile, noul Opel Astra Sports Tourer Electric și-a făcut debutul oficial în cadrul IAA Mobility de la München.

Dar, înainte de Astra, marca germană era reprezentată în segmentul compact de Kadett. Acum, cea de-a treia generație a modelului din Russelsheim împlinește 50 de ani de existență.

Opel Kadett, mașina universală a germanilor

Opel

Anul 2023 marchează o bornă importantă pentru Opel. Este vorba despre împlinirea a jumătate de secol pentru modelul Kadett C. Acesta a dat numele seriei de modele care avea să devină foarte populară.

Cea de-a treia generație Kadett a fost produs între anii 1973 și 1979 și a fost construit în Germania, Marea Britanie, Asia, Australia, America de Nord și America de Sud.

Modelul de clasă compactă a avut mai multe variante. Inițial a fost disponibil ca sedan, iar apoi au fost lansate și versiunile break și coupe, deoarece Kadett C a fost conceput ca o „mașină universală“. În 1976, Opel avea să lanseze și varianta decapotabilă Kadett Aero.

Cu o caroserie cu un design simplist și o nouă punte față cu două brațe, Kadett C cu tracțiune spate și-a făcut debutul la sfârșitul verii anului 1973. Printre elementele de design caracteristice se numărau grila plată a radiatorului, capota motorului cu pliul caracteristic și difuzorul frontal sculptat în caroserie.

În Germania, Opel Kadett C a fost disponibil la început cu un motor de 1,2 litri cu 52 și 60 CP. În 1975 a urmat un propulsor de 1,0 litri cu 40 CP, iar ulterior a fost lansat și modelul Kadett GT/E, care era echipat cu o motorizare de 1,9 litri, care dezvolta 105 CP.

Modelul Kadett C a fost primul automobil din această clasă dotat cu centuri de siguranță în trei puncte pentru scaunele frontale. Însă, cea mai mare inovație a reprezentat-o suspensia față cu două brațe și arcuri elicoidale. În plus, toate versiunile veneau standard cu bară stabilizatoare.

Opel Kadett GT/E a scris istorie în motorsport

Lansată la ediția din 1975 a salonului IAA Mobility, versiunea Kadett GT/E avea să devină unul dintre cele mai de succes modele în motorsportul mondial.

Începând cu 1976, la comenzile lui s-au urcat piloți de renume precum Walter Röhrl și Rauno Aaltonen. Aceștia au înregistrat succese de prestigiu cu un Kadett GT/E de 225 CP la Raliul Monte Carlo și Raliul Portugaliei.

Apoi, Röhrl și Jochen Berger – primul copilot profesionist din Germania – au obținut un loc 4 la Monte Carlo, iar Opel a ajuns pe locul 2 în clasamentul mărcilor.

Sursa: Opel

Articole similare

Dubrovnik, Croatia, Travel Guide: Where to Stay, Eat, Drink

Mihai Predescu

Aplicația care îți pune mașina în funcțiune doar cu un click de pe mobil

Filip Sîrbu

Careem, un nou rival Uber, primește ajutor de la Daimler

Filip Sîrbu