AUTOpro
Generale Green car Industrie Stiri

Producătorul chinez de mașini electrice BYD dorește să construiască propria fabrică în Europa

Constructorul chinez de automobile electrice BYD analizează posibilitatea de a construi o uzină în Europa, potrivit unui director din cadrul companiei. Acesta a lăsat să se înțeleagă că asiaticii preferă să dețină propriile fabrici decât să achiziționeze facilități ale altor constructori, așa cum este cazul celor de la Ford, pe măsură ce grupul chinez dorește să se extindă pe Bătrânul Continent..

„Nu ne concentrăm pe facilităţile unei anumite companii”, a declarat vicepreşedintele BYD, Stella Li. „Facem studii de fezabilitate pentru a putea evalua planurile noastre viitoare. Dacă am construi o unitate de producție în acea regiune, care ar fi cea mai bună soluție disponibilă?”, a mai spus vicepreşedintele BYD.

BYD a vândut în 2022 peste 1,86 milioane de automobile electrice

BYD

Deși pentru moment „nu există ţări vizate pentru construirea de facilităţi de producţie”, BYD dorește să aibă rețele solide de vânzări și de dealeri în Europa alături de centre de service pentru a asigura în acest fel încrederea consumatorilor în marcă, a adăugat Stella Li, citată de Automotive News.

Potrivit sursei citată, cotidianul The Wall Street Journal a dezvăluit luna trecută că Ford poartă discuţii cu 15 potenţiali investitori, printre care şi producătorul din Shenzhen, care ar fi interesaţi să preia uzina „ovalului albastru” de la Saarlouis (Germania).

După succesul repurtat în China ca urmare a vânzării de automobile electrice ieftine, BYD încearcă acum să comercializeze automobilele sale cu emisii zero și în Europa, mai exact pe piețe importante precum Germania, Suedia, Norvegia, Ţările de Jos, Franţa şi Marea Britanie.

În același timp, BYD a început construcţia unei fabrici în Thailanda, care va fi prima linie de asamblare a vehiculelor electrice din Asia de Sud-Est. De asemenea, a început să-şi vândă mașinile pe piețele din Australia, Japonia şi Singapore.

Pe lângă sit-urile de producție de mașini, BYD, care își produce propriile baterii și semiconductori, caută să construiască o uzină de baterii în afara Chinei cu scopul de a avea un lanț de aprovizionare propriu, cu adevărat global, capabil să deservească toate fabricile chinezilor din lume, indiferent de locul unde se află.

Cu toate acestea, grupul chinez BYD, al cărui acționar majoritar este miliardarul american Warren Buffett – deținătorul Berkshire Hathaway Inc. – se confruntă cu o înmulţire a îngrijorărilor în Europa şi în SUA cu privire la industria chineză din ce în ce mai competitivă, pe măsură ce China devine o putere exportatoare în sectorul auto.

În decursul anului 2022, BYD a vândut 1,86 milioane de automobile hibrid şi pur electrice, majoritatea în China, iar în prezent îşi concentrează eforturile pe Asia, Europa şi America Latină în încercarea de a domina piaţa autovehiculelor ecologice.

Sursa: Automotive News

Articole similare

Zipse, CEO-ul BMW: Industria auto a UE își revine în 2021

Florin Amariei

Viitorul Dacia

Gabi Gogiu

Ineos Grenadier primește o ediție specială: vor fi produse doar 1.924 de unități

Mihai Morcovescu