AUTOpro
Stiri

Honda investește în electrificare 40 miliarde dolari în următorii 10 ani

Electrificare Honda

După un an de când la conducerea Honda a venit o nouă echipă managerială, compania niponă a prezentat planurile pentru următoarea decadă, accentul fiind pus, așa cum ne așteptam, pe electrificare.

Înainte de a da detalii despre investițiile ulterioare, Toshihiro Mibe, CEO Honda, a declarat că totul este în grafic legat de implementările asumate în anii trecuți. Se dorea o scădere cu o treime a echipărilor și opțiunilor disponibile pe vehiculele vândute la nivel global, precum și o reducere a costurilor cu 10 procente. Ambele obiective iau ca referință anul 2018 și ar trebui finalizate în 2025. Se pare că deja numărul echipărilor și a opțiunilor disponibile a fost tăiat la jumătate față de ce era disponibil în 2018, iar costurile au fost reduse până acum cu 7%.

Planurile ambițioase Honda pentru viitor nu se referă doar la consolidarea afacerilor existente, ci și la inovarea în domenii în care compania a fost implicată mai mult sau mai puțin în trecut. Se vorbește despre cercetare – dezvoltare în tehnologia spațială, în aeronave tip eVTOL (electric Vertical Take-Off and Landing – vehicul cu decolare și aterizare verticală), precum și în roboți tip avatar.

Honda își propune ca până în 2030 să ofere nu mai puțin de 30 de modele de mașini electrice, disponibile la nivel global, și să ajungă la o cadență de producție de 2 milioane de unități pe an.

Cea mai importantă componentă a unei mașini electrice, bateria, necesită asigurarea constantă de materie primă. În această direcție, Honda întărește colaborarea cu Envision AESC, pentru producerea de acumulatori în Japonia, cu CATL pentru piața din China și cu GM, cu care deja sunt parteneri de ceva vreme. Aceștia din urmă vor furniza celor de la Honda bateriile Ultium pentru vehiculele destinate pieței Nord Americane, dar există și șansa unui joint-venture separat de GM pentru producția de acumulatori.

Honda continuă în plină forță dezvoltarea bateriilor cu tehnologie solid-state și anunță că o linie demonstrativă de producție pentru astfel de acumulatori este deja în construcție. După o investiție de peste 340 milioane dolari, linia finală de producție ar trebui să fie funcțională din 2024.

Lansările de mașini electrice ce au primit deja aprobarea Honda sunt:

  • două noi modele electrice în America de Nord (Honda Prologue și un SUV Acura);
  • zece modele EV pentru piața din China până în 2027;
  • un vehicul comercial mini-EV în Japonia, cu lansare la început de 2024, ce va costa în jur de 8.000 dolari.

Investițiile anunțate de Honda în cadrul conferinței de la Tokio sunt distribuite pe următorii 10 ani astfel:

  • aproximativ 63 miliarde de dolari pentru cercetare – dezvoltare, dintre care 40 miliarde dolari în zona electrificării și a serviciilor software;
  • circa 8 miliarde de dolari pentru investiții în susținerea creșterii afacerilor existente;
  • investiții de 8 milioane de dolari pe an în start-up-uri cu potențial avansat în noi tehnologii și modele de business.

În cele din urmă, dar poate cel mai important pentru fanii mărcii, Honda a promis că au în dezvoltare două modele sport, electrice sau electrificate. Unul dintre ele va fi un adevărat flagship al mărcii, deci ne putem aștepta la un nou supercar Honda.

Articole similare

Drive test. Ford Mustang Mach E – primul contact cu căluțul electric

Florin Amariei

Recenzie de carte Poarta 3 – mașina cu nume de țară: DACIA autor Niculae Badiu

Filip Sîrbu

Richard Mille și McLaren continuă parteneriatul cu noul Speedtail

Florin Amariei

Leave a Comment