AUTOpro
Generale Stiri

Volvo a prezentat noul EX30, cel mai mic SUV electric din gama scandinavilor (cu video)

Suedezii de la Volvo au publicat primele imagini și informații oficiale referitoare la noul EX30. Este vorba despre cel mai mic SUV electric al mărcii.

Acesta vine cu două opțiuni pentru baterie: 54 kWh și 69 kWh. În funcție de versiunea aleasă, autonomia poate ajunge până la 480 de kilometri.

Volvo EX30 este „fratele” mai mic al lui EX90

Volvo

La capătul unei campanii de promovare care s-a întins pe durata a câteva luni, Volvo a prezentat noul său model EX30. Este cel mai mic SUV din portofoliul suedezilor și, totodată, este complet electric. Potrivit companiei, EX30 extinde gama 100% electrică a producătorului din Goteborg la patru modele.

Ca gabarit, noul Volvo EX30 măsoară 4.233 mm în lungime, 1.837 mm în lățime și 1.555 mm în înălțime. În dreptul ampatamentului sunt trecuți 2.650 mm. Aceste dimensiuni îl fac mai mic decât XC40.

Din punct de vedere vizual, noul SUV cu emisii zero seamănă cu „fratele” mai mare EX90. La partea frontală regăsim o grilă închisă și farurile deja consacrate cu grafică luminoasă în forma ciocanului lui Thor.

La spate avem stopuri verticale, care se prelungesc până pe lunetă. Spre deosebire de EX90, „mezinul” familiei Volvo are montanți „C” mai lați, în timp ce capota este mai înclinată. Aceste detalii estetice le vom vedea transpuse și pe viitoarele modele ale companiei.

Cei de la Volvo au anunțat că, din 2024, va fi disponibilă și o versiune EX30 „Cross Country”. Modelul se va distinge prin detalii specifice unei astfel de versiuni. Este vorba despre o gardă la sol mai înaltă, scuturi de protecție, jante de 19 inch, elemente de protecții din plastic negru și embleme Cross Country.

Trei versiuni de motorizare și autonomie de până la 480 de kilometri

Designul interiorului este minimalist. Aici există un singur display tactil de 12,3 inch și un soundbar marca Harman Kardon, care se întinde pe toată planșa de bord. De asemenea, suedezii au implementat o platformă multimedia dezvoltată în colaborare cu Google, Apple, Qualcomm și Ecarx.

Modelul entry-level oferă, între altele, faruri LED, jante de 18 inch, plafon contrastant, scaune și volan îmbrăcate în piele încălzite.

Pe piața din Europa, noul Volvo EX30 va fi disponibil în trei versiuni. Cea de bază va folosi un motor electric, amplasat pe puntea spate, care va produce 272 CP și 343 Nm de cuplu. Resursele sunt suficiente pentru ca repriza 0-100 de km/h să se poată realiza în 5,7 secunde.

Vor fi două două opțiuni pentru baterie: 54 kWh și 69 kWh. Bateria mai mică promite o autonomie de până la 344 de kilometri. La o stație de 134 kW, acumulatorul se va încărca de la 10% la 80% în 28 de minute.

Va exista și o variantă, echipată cu același motor electric, dar cu o baterie de 69 kWh. În acest caz, sprintul până la 100 de km/h va dura dura 5,3 secunde, iar autonomia va crește la 480 de kilometri. Puterea de încărcare crește la 153 kW, iar repriza de încărcare 10-80% durează între 26,5 și 28 de minute.

Pentru cei care vor un EX30 mai performant există versiunea EX30 Twin Motor Performance. Aceasta este dotată cu două motoare electrice și, implicit, tracțiune integrală. Bagajul de putere este de 428 CP și 543 Nm, iar demarajul de la 0 la 100 de km/h este posibil în 3,6 secunde. Bateria de 69 kWh promite o autonomie de până la 460 de kilometri.

Noul Volvo EX30 poate fi deja comandat în Europa în toate cele trei versiuni. Prețurile încep de la 36.000 de euro, un preț similar cu cel al unui SUV echipat cu motor termic.

Sursa: Volvo

Articole similare

Premieră europeană – DS E-TENSE PERFORMANCE Prototype – Un bolid în studiu

Dan Vardie

România, țara în care grupul Renault are cea mai mare cotă de piață

Robert Stan

Volkswagen Up! GTI va fi scos din producție după o carieră de aproape 5 ani

Mihai Morcovescu