AUTOpro
Stiri Generale Industrie

Vânzările Dacia au crescut în 2022 cu aproape 7% comparativ cu anul 2021

ACAROM

Dacia a reușit să comercializeze cu aproape 7% mai multe automobile în 2022 comparativ cu anul anterior, conform rezultatelor vânzărilor la nivel mondial publicate de Grupul Renault. Performanța este cu atât mai lăudabilă cu cât aceasta a fost realizată în ciuda provocărilor persistente din industria auto, precum pandemia de Covid-19, deficitul de componente electronice și problemele legate de lanțul de aprovizionare.

În același timp, marca autohtonă a atins o piatră de hotar semnificativă în anul recent încheiat. Astfel, producătorul de la Mioveni a izbutit să depășească pragul de 8 milioane de autovehicule vândute la nivel global începând cu 2004.

Câte mașini a vândut Dacia în 2022?

Dacia

Raportul grupului auto francez referitor la vânzările la nivel mondial din 2022 indică o scădere cu 5,9% față de 2021, până la 2.051.174 de unități. Cele mai multe mărci deținute de concernul din Hexagon au înregistrat, la rândul lor, scăderi la vânzări în anul precedent.

Cu toate acestea, brandul românesc a fost printre puținele mărci care au înregistrat creșteri la acest capitol în 2022. Concret, vânzările constructorului român au crescut cu 6,8% față de 2021. Această creștere se traduce în 573.837 de mașini comercializate la nivel mondial. Din acest total, 475.511 de vehicule au fost comercializate pe piețele din Europa.

Mai mult decât atât, Dacia a fost și cea de-a treia cea mai bine vândută marcă în rândul clienților privați în Europa, unde deține o cotă de piață de 7,6%.

Într-un clasament al piețelor auto, România a fost a 11-a cea mai mare piață pentru Grupul Renault. Pe piața locală, în 2022 au fost comercializate 51.851 de mașini și autovehicule comerciale ușoare și reprezintă 36,1% din piața noastră.

Cum s-a comportat Dacia pe alte piețe?

În Franța, cea mai mare piață pentru marca de la Mioveni în 2022 au fost vândute 130.800 de modele Dacia, ceea ce reprezintă o creștere de 4,5% față de 2021, în ciuda unui declin al pieței de 7,8%. Această performanță a împins cota de piață a Daciei până la 8,6%, în creștere cu un punct procentual. Astfel, producătorul român s-a clasat pentru prima dată pe a treia poziție în UE. Dacia a reprezentat 15,8% din vânzările către clienții de retail (în creștere cu 1,3 puncte), ceea ce înseamnă că unul din șase clienți de retail a ales Dacia în 2022.

În Germania, o piață dominată de vehicule din segmentul C, Dacia a înregistrat cea mai mare creștere de până acum, și anume 50% până la 60.300 de vehicule vândute clienților privați. Totodată, Dacia a depășit câteva mărci consacrate pentru a ocupa locul 6 pe piața de retail.

Marca deținută de Grupul Renault a câștigat și o cotă de piață mai mare în Italia, unde a vândut 67.300 de unități, în creștere cu 9,2% față de 2021, în ciuda unui declin de piață de 9,7%. Cota de piață a mărcii autohtone a ajuns la 5,1%, cu 0,9 puncte mai mult față de 2021. Dacia a urcat un loc, până pe 4, la vânzările către clienții retail, atingând o cotă de piață de 8,3% (în creștere cu 2 puncte față de 2021).

Dacia

În Spania, Dacia a vândut 37.800 de automobile, cu 2,7% mai mult comparativ cu ​​2021, în ciuda unui recul de 5,3% a pieței iberice. De asemenea, Dacia s-a clasat pe locul 4 la vânzările către clienții de retail, realizând o cotă de piață de 8,1% (în creștere cu 0,6 puncte față de 2021).

În Marea Britanie, Dacia și-a dublat volumul vânzărilor cu o creștere de 55% față de 2021, în ciuda unei scăderi a pieței de 2%. Cota mărcii pe piața de retail a crescut de la 2,0% în 2021 la 3,1%, plasând Dacia pe locul 13.

În sfârșit, în Turcia, Dacia a vândut cu 30% mai multe mașini decât în ​​2021 și a atins o cotă de piață de peste 6%, în creștere cu 1,1 puncte față de 2021.

Sursa: Dacia

Articole similare

Lamborghini SC20 – unicitate și sportivitate

Andrada Arsenie

Lynk&Co inovează pentru europeni. Va organiza teste auto virtuale cu noul 01

Florin Amariei

Kia dezvăluie modelul îmbunătățit Sportage cu sistemul de propulsie mild-hybrid diesel, design și tehnologii noi

Filip Sîrbu