Renault ia o decizie neașteptată, pe care pasionații auto nu și-ar fi dorit să o vadă vreodată pusă în aplicare. Renault Sport își va înceta activitatea, iar pentru a marca cum se cuvine acest moment este lansată o ediție limitată de adio – Megane RS Ultime.
Înființată încă din 1976, ca fuziune a departamentelor Alpine și Gordini, ce se ocupau de dezvoltarea și prepararea vehiculelor de competiție, divizia Renault Sport a fost mereu asociată cu cele mai performante modele hatchback ale constructorului din Boulogne-Billancourt, Franța.
Când vorbim despre Clio sau Twingo, dar mai ales când amintim despre Megane RS, ne apar inevitabil în minte acele mașini extrem de apreciate de către orice „petrol head”.
Azi, producătorul din Hexagon vine cu o veste pe cât se poate de tristă – divizia RS va dispărea! Activitatea sa va fi continuată de către Alpine, brandul de vehicule sportive a Grupului Renault,c e va continua să scrie capitolele acestei povești de mare succes.
Renault Megane RS Ultime este ediția specială prin care divizia RS își ia adio de la noi. Vorbim despre o versiune limitată, ce se va fabrica în doar 1.976 de unități, adică fix anul când Renault Sport a început să facă istorie în motorsport. Mașina va fi prezentată publicului cu ocazia Salonului Auto de la Tokio, în 13 ianuarie 2023.
Megane RS Ultime are ca bază modelul Megane RS Trophy pe care îl duce la un alt nivel, prin aplicarea unor detalii menite să asigure un grad înalt de exclusivitate.
Designul este unic pentru Megane RS Ultime, ce integrează rombul dublu și grafica specifică inspirată de noul logo Renault. Striping-uri speciale de culoare neagră mată ce fac trimitere la aceste elemente sunt prezente pe plafon și capotă, dar și pe bara de protecție spate, portiere și aripi. Anul 1976 este inscripționat discret pe striping-ul din partea dreaptă a caroseriei.
Culorile exterioare disponibile pentru Renault Megane RS Ultime sunt Star Black, Pearl White, Sirius Yellow și Tonic Orange.
Caroseria are aripile mai late, cu 60 mm cele din față, respectiv cu 40 de mm cele din spate. Multe dintre detaliile acestei serii limitate sunt acum negre: logo-urile, mânerele ușilor, ramele ferestrelor, roțile (chiar și capacele piulițelor), bandourile aripilor, difuzorul spate și lamela specifică monoposturilor din Formula 1 de pe bara față, care vine cu un finisaj lucios și monograma Ultime. Grafica sa a fost aleasă cu un efect de gradient care conferă o impresie dinamică sporită.
La interior, designul lui Megane RS Ultime pune în prim-plan spiritul track days. Dotările standard se traduc prin scaune Recaro cu tapițerie Alcantara negru titan și monogramă RS brodată.
Pragurile ușilor sunt exclusive și fiecare model are propria sa placă metalică numerotată lângă comenzile transmisiei, în partea de jos a consolei. Este semnată de Laurent Hurgon, pilotul și expertul în dezvoltare care a lucrat la Megane RS de-a lungul carierei sale și deține în prezent recordurile de pe Nürburgring, Suzuka și Spa-Francorchamps.
Cardul-cheie hands-free a lui Megane RS Ultime reflectă pattern-ul diamantat de pe caroserie.