Producătorul german de automobile BMW a prezentat în cadrul Concursului de Eleganță din Villa d’Este un model unicat, denumit Z4 Touring Coupe.
Este vorba despre un model bazat pe decapotabila Z4. În plus, poate fi considerat succesorul vechiului model Z3 M Coupe, care a fost produs timp de cinci ani, între 1997 și 2002.
BMW Z4 Touring Coupe a primit un hardtop Hofmeister

În ultimele decenii, BMW și-a făcut un obicei din a prezenta diverse concepte la „Concorso d’Eleganza Villa d’Este”. Cele mai cunoscute dintre acestea au fost GINA Light Visionary și Gran Lusso Coupe.
Săptămâna trecută, bavarezii au publicat o imagine-teaser cu un viitor exemplar unicat. Aceștia anunțau atunci că mașina va fi bazată pe decapotabila Z4 și că va fi prezentată la prestigiosul festival auto de pe malul Lacului Como.
Zis și făcut. Respectând tradiția, germanii au prezentat noul Z4 Touring Coupe. Este vorba despre un shooting-brake care aduce un omagiu trecutului, dar care adoptă în același timp un design modern. În esență, asistăm la revenirea celebrului Z3 M Coupe, supranumit și „Clown Shoe” (n.n. – pantoful clovnului).














Cel mai interesant detaliu estetic al mașinii îl reprezintă plafonul. În esență, avem de-a face cu un Z4 la care s-a renunțat la acoperișul din material textil rabatabil electric pentru a face loc unui hardtop cu semnătura Hofmeister.
Modelul unicat este finisat în culoarea Sparkling Lario. Vopseaua, care conține fulgi metalici albaștri, a fost creată special pentru acest model. Din punct de vedere vizual se remarcă grila frontală cu bare verticale duble și accente argintii și bronz. Aspectul exterior este completat de un set de jante aurii de 20 de inch pe față și de 21 de inch pe spate.
BMW Z4 Touring Coupe nu va fi produs în serie

Interiorul a fost preluat, practic, în întregime de la Z4 de serie, însă există și aici o serie de dotări exclusive. Cea mai notabilă dintre acestea este tapițeria din piele în două nuanțe de maro, creația italienilor de la Poltrona Frau.
Noul BMW Z4 Touring Coupe a primit sub capotă motorul de 3,0 litri cu 6 cilindri în linie, emblematic pentru marca germană. De altfel, modelul unicat este bazat pe versiunea Z4 M40i, cea mai puternică versiune a decapotabilei bavareze. În acest caz, propulsorul oferă 340 CP și un cuplu de 500 Nm. Performanțele acestui exemplar unicat nu au fost dezvăluite.










Potrivit directorului de design al BMW Group, Adrian van Hooydonk, există deja „cel puțin trei persoane” care și-au manifestat interesul pentru cea mai nouă creație a sa.
Din păcate pentru ei și pentru ceilalți fani ai mărcii, Z4 Touring Coupe nu va fi introdus în producția de serie. Totuși, există posibilitatea să fie produs într-o serie foarte limitată, de doar 50 de exemplare.