Producătorul german de automobile BMW a publicat imaginile și detaliile oficiale referitoare la noile Seria 3 și M3 facelift.
Atât versiunea standard, cât și cea de performanță a modelului de clasă compactă executive au primit câteva noutăți de design, interioare revizuite și mai multă putere pentru modelele de top.
BMW Seria 3 facelift oferă versiune M Performance de până la 374 CP
De aproape 50 de ani, BMW Seria 3 este cel mai popular model din portofoliul mărcii bavareze, fiind vândut în peste 20 de milioane de exemplare. Dintre acestea, trei milioane sunt din actuala generație, care este cea de-a șaptea în ordine cronologică.
Pentru a-l face și mai atractiv, germanii au aplicat un facelift modelului de clasă compactă executive, care vizează atât varianta sedan, cât și de cea Touring (break). Operația de restilizare constă într-o serie de noutăți estetice minore, care se regăsesc la nivelul grilei frontale, a farurilor și a barei de protecție. Pentru exterior, există acum noi nuanțe, și anume Arctic Race Blue, Vegas Red, Frozen Pure Metallic Grey și Frozen Portimao Metallic Blue.
De asemenea, clienții vor putea opta pentru pachetele M Sport și M Sport Pro, care aduc mașinii un plus de sportivitate. Primul dintre acestea include jante de 19 inch cu design modificat, care sunt oferite fie în nuanța Jet Black, fie într-o variantă bicoloră. Oferta Individual conține la rândul său noi jante cu aceeași dimensiune.
Interiorul noului Seria 3 facelift se distinge printr-un volan nou, o gamă de tapițerii îmbogățită și noul sistem multimedia BMW OS 8.5. De asemenea, numărul butoanelor fizice a fost redus drastic, ceea ce înseamnă că reglarea temperaturii se va face de acum din meniul ecranului central.
În plus, germanii au introdus un nou ornament pentru gurile de ventilație centrale, care acum este iluminat încă din echiparea de bază. Ornamentele decorative Dark Graphite Matte sunt acum standard, iar cele Fineline Light, Grey Blue Ash, Carbon Fibre și Aluminium Rhombicle Anthratice sunt oferite opțional.
Sistemul de iluminare ambientală dispune de 9 nuanțe. Opțional, acesta oferă acum diverse animații care însoțesc intrarea în mașină, coborârea din aceasta ori primirea unui apel telefonic.
Versiunile PHEV oferă autonomii electrice de până la 101 km
Din punct de vedere tehnic, noul BMW Seria 3 cu facelift vine cu o gamă variată de motorizări pe benzină și diesel. Acestea dispun de sistem mild-hybrid la 48 de volți, care în unele situații aduc un pus de putere de 11 CP.
În același timp, versiunile plug-in hybrid dezvoltă 292 CP și folosesc o nouă baterie de 19,5 kWh. Aceasta se poate încărca 100% la o stație de 11 kW în 2 ore și 15 minute.
În aceste condiții, versiunea 330e sedan oferă o autonomie în modul electric cuprinsă între 85 și 101 kilometri. În cazul variantei 330e xDrive sedan, autonomia este ceva mai mică, între 81 și 96 kilometri, în timp ce pentru 330e Touring avem o autonomie pur electrică de 87-98 kilometri, iar pentru 330e xDrive Touring cifrele oficiale sunt 84-91 kilometri pentru aceeași autonomie.
Producția noului BMW Seria 3 facelift va debuta în luna iulie, la uzina principală din Munchen.
Noul BMW M3 facelift oferă până la 374 CP
Așa cum era firesc, și versiunea de performanță BMW M3 a fost actualizată. Noua versiune a primit câteva noutăți de design minore și mai multă putere pentru versiunea de top.
Printre modificările estetice se numără noi lumini de zi pentru faruri și jante restilizate. De asemenea, pachetul M Carbon Exterior include componente din plastic ranforsat cu fibră de carbon, în timp ce pachetul M Carbon aduce în plus frâne carbon ceramice, scaune tip scoică M Carbon și un volan îmbrăcat în Alcantara, potrivit comunicatului oficial.
Habitaclul noului M3 a primit un volan nou, o planșă de bord îmbrăcată în Sensatec și ornamente Aluminium Rhombicle Anthracite, care sunt oferite standard. Ornamentele din carbon și cele din aluminiu M Fine Brushed sunt opționale.
La fel ca pe noul Seria 3, și M3-ul actualizat vine cu mai puține butoane fizice, motiv pentru care funcțiile climatizării au fost integrate în meniul sistemului de infotainment. Totodată, ansamblul curbat care integrează instrumentarul de bord de 12,3 inch și ecranul multimedia central de 14,9 inch rulează sistemul de operare 8.5.
BMW M3 cu facelift este pus în mișcare de același motor de 3,0 litri twin-turbo cu 6 cilindri în linie și 510 CP. În cazul versiunii de top M3 Competition M xDrive, sedan și Touring, propulsorul aduce un plus de 20 CP, până la 530 CP. Cuplul motor de 650 Nm este disponibil pe o plajă cuprinsă între 2.750 rpm și 5.730 rpm.
În noua confugurație, M3 Competition Sedan M xDrive sprintează de la 0 la 100 km/h în 3,5 secunde, iar Touring-ul realizează aceeași repriză în 3,6 secunde. Ambele variante de caroserie sunt cu 0,5 secunde mai rapide decât până acum. O diferență importantă există în cazul sprintului de la 0 la 200 km/h. Sedanul accelerează în 11,8 secunde, în timp ce versiunea Touring este mai lentă cu 0,6 secunde.
Viteza de vârf este limitată electronic la 250 km/h, iar pachetul opțional M Driver crește această valoare la 290 km/h, respectiv 280 km/h pentru M3 Touring Competition.
Noul BMW M3 facelift va fi introdus în producție tot în luna iulie.