AUTOpro
Generale Industrie Stiri

ACAROM: producția națională de mașini a scăzut în septembrie cu peste 9%. Câte mașini au produs Dacia și Ford?

Potrivit celor mai noi date publicate de Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), în septembrie, producția națională de mașini a continuat trendul descendent din precedentele două luni ale acestui an.

De asemenea, cele două linii de asamblare din România, Automobile Dacia și Ford Otosan, au produs în intervalul analizat mai puține vehicule și decât în septembrie 2022.

ACAROM: Dacia și Ford au produs peste 375.000 de mașini în 2023

ACAROM

Datele ACAROM arată că, în cea de-a noua lună a anului curent, în România au fost produse 46.888 de automobile. Volumul este cu 9,1% mai mic comparativ cu aceeași perioadă din 2022. În același timp, vorbim despre o diminuare a producției naționale de mașini și față de precedentele două luni ale anului curent (58.829 unități)

Din totalul de mașini produse în prima lună de toamnă, 28.934 de exemplare au ieșit de pe linia de asamblare ale uzinei Dacia de la Mioveni. Restul de 17.954 de unități au fost produse la fabrica Ford Otosan din Craiova.

În total, în primele nouă luni ale acestui an, producția națională de autoturisme a atins pragul de 375.860 de unități. Dintre acestea, 234.530 au fost modele Dacia, iar 141.330 de modele au purtat sigla Ford. Și la acest capitol vorbim tot despre o scădere, de 1,8 puncte procentuale comparativ cu perioada similară din 2022, mai arată raportul ACAROM.

Referitor la această situație, am solicitat un punct de vedere lui Dan Vardie, Editorul AUTOpro, care ne-a declarat: „Mai întâi de toate, trebuie să privim această scădere dintr-o perspectivă mai largă. Dupa 8 luni de creștere seminficativă, piața românească de autoturisme noi a scăzut cu câteva procente. Este bine să vedem cum vor decurge vânzările în lunile următoare pentru a vedea care este tendința. Acum este prea devreme să avem o abordare profesionistă a vreunei tendințe. Pe de altă parte, evoluțiile internaționale încep să arate o scădere a vânzărilor pe multe piețe.

Chiar la discount-uri semnificative, vânzările au scăzut – vezi, de exemplu, Tesla. Fenomenele inflaționiste care afectează toate industriile se regăsesc și în lumea auto. Datorită dobânzilor ridicate, banii au devenit scumpi și sunt oameni care nu își pot permite împrumuturi scumpe. A dispărut și creditul auto, mari bănci renunțând la aceste instrumente financiare dedicate achiziționării de mașini noi. În fine, programele Rabla au fost consumate în minute, sumele oferite fiind destul de mici în raport cu cererea – mai ales la mașini electrice. De aici și o anumită prudență a cumpărătorilor de mașini verzi, care acum vor aștepta debutul programelor Rabla de anul viitor…”.

Sursa: ACAROM

Articole similare

Conceptul Volkswagen ID Roomzz anticipează un SUV electric cu șapte locuri

Dragos Baltateanu

Stațiile de încărcare pentru camioane electrice vor avea nevoie de o putere imensă, cât pentru un mic oraș

Darius Pana

CES 2024: Honda a prezentat două concepte care anunță viitoarea generație de modele electrice

Mihai Morcovescu