AUTOpro
Generale

Dacia crede că e-combustibilii ar putea fi o soluție pentru a vinde mai multe mașini 

În contextul în care reglementările europene și inflația cresc prețurile automobilelor, care, astfel, devin aproape bunuri de lux, marca Dacia devine din ce în ce mai mult o alternativă rezonabilă.

Mai mult decât atât, directorul de vânzări și marketing al mărcii de la Mioveni spune că o soluție pentru a putea vinde mai multe mașini o reprezintă e-combustibilii.

Ce crede directorul de vânzări și marketing Dacia despre e-combustibili

Dacia

Recent, la Chamonix (Franța), s-a desfășurat „Dacia Utmb Mont-Blanc”, cel mai prestigios concurs de trail-running (n.n. – alergare pe poteci) din lume. Marca autohtonă este sponsor principal al acestui eveniment.

Prezent la întrecere, Xavier Martinet, directorul de vânzări și marketing al mărcii românești, a făcut o serie de declarații referitoare la actuala situație din industrie și la strategia viitoare a Dacia.

„După criza pandemică, situația pieței s-a schimbat. Există un segment de clienți care nu-și mai pot cumpăra o mașină nouă pentru că inflația afectează prețul vehiculelor, dar și, în cazul finanțărilor, costul banilor. Unii trec la o mașină second-hand, alții cumpără o mașină mai mică. În Europa, vedem astăzi că piața este în creștere comparativ cu anul trecut, însă este cu 20% mai mică decât a fost în 2019. Așadar, există o parte a pieței care, practic, nu mai există, iar clienții nu mai pot cumpăra o mașină nouă. Este o oportunitate pentru Dacia să vândă mai multe mașini, pentru că avem un preț mai corect”, a explicat Xavier Martinet.

Există însă și un alt factor care afectează prețul „din ce în ce mai mare” al automobilelor noi, și anume reglementările europene. „S-ar putea ca pentru Dacia să fie o oportunitate deoarece sunt din ce în ce mai mulți oameni care nu pot sau nu vor să cumpere o mașină din segmentul B cu 25.000 de euro sau una din segmentul C cu 30.000-35.000 de euro”, a mai adăugat Martinet, citat de cotidianul italian La Repubblica.

În același timp, Dacia priveşte deja spre provocările viitorului. „Dezbaterea nu este dacă suntem sau nu în favoarea mașinilor electrice, ci dacă suntem pentru sau împotriva faptului că aceasta va deveni singura tehnologie acceptată până în 2035. Credem că există și alte tehnologii. Germania s-a deschis către e-combustibili, iar acesta este un subiect interesant care poate fi o cale de urmat și pentru marca Dacia. O vom face cu Raliul Dakar, unde ne-am anunțat participarea cu un vehicul e-fuel. Vom vedea ce înseamnă asta. Vor fi necesare atât oportunități tehnice, cât și economice deoarece este nevoie de o soluție de masă care să aibă un preț rezonabil”, a conchis oficialul Dacia.

Cum este văzută această strategie în România?

Referitor la strategia e-combustibilor pe care Dacia o va implementa, Daniel Costea, președintele APAR (Asociația Presei Auto din România), a declarat în exclusivitate pentru AUTOpro: „Dacia este unul dintre primii producători de automobile care privește serios în direcția așa-numiților e-fuels. Concret, mașina cu care Dacia va concura în Raliul Dakar – dezvoltată din punct de vedere tehnic de specialiștii de la Prodrive – va folosi e-combustibil furnizat de gigantul saudit Aramco”.

Citind și înțelegând dincolo de conotația sportivă și din punct de vedere imagine, expertul APAR spune că „Dacia testează combustibilii sintetici în regim de cursă, iar asta reprezintă o rețetă folosită de toți producătorii de automobile”.

„Scopul este acela de a elabora, de a dezvolta și de a pune la punct tehnologii ce urmează să intre în producția de serie. După cum se știe, motoarele, așa cum sunt ele construite în prezent, pot funcționa cu e-combustibili fără modificări particulare, iar strategia Dacia este cu atât mai viabilă. Folosirea lor până în 2035 este o soluție foarte bună, iar după acea dată vor putea fi utilizați, probabil, într-o măsură mai mică, în funcție de evoluția legislației”, a mai precizat Daniel Costea.

Articole similare

Renault 5 Electric: au apărut primele fotografii neoficiale cu viitorul hatchback cu emisii zero

Mihai Morcovescu

Viitorul Audi R8 va fi un model complet electric și va fi lansat până în 2030

Mihai Morcovescu

Audi a dezvăluit noua generație A5, care înlocuiește în gamă modelul A4

Mihai Morcovescu