AUTOpro
Generale Industrie Stiri

Grupul Stellantis testează motoare Euro 6 pe bază de combustibili sintetici

Reprezentanții Grupului Stellantis anunță că sunt foarte aproape de a finaliza procesul de testare a carburanților sintetici pe mașinile echipate cu motoare Euro 6. Scopul scopul principal este acela de a ajuta la reducerea emisiilor de carbon.

Gigantul auto cu sediul la Hoofddorp (Olanda) testează și validează nu mai puțin de 28 de familii de propulsoare construite începând cu anul 2014. Stellantis estimează că folosirea combustibililor sintetici ar putea reduce emisiile de CO2 ale motoarelor clasice cu până la 90%.

Stellantis testează 28 de familii de motoare Euro 6

Stellantis

Grupul Stellantis și-a propus ca până în 2030 să comercializeze doar mașini cu zero emisii în Europa. Dincolo de faptul că dorește să-și respecte acest angajament, oficialii companiei nu uită nici de clienții care, cel puțin deocamdată, nu vor să facă tranziția de la mașinile cu motoare termice la cele electrice.

În acest sens, Stellantis anunță că testează nu mai puțin de 28 de familii de motoare Euro 6, construite în ultimii opt ani, care sunt alimentate cu combustibili sintetici eFuel. Este vorba despre carburanți fabricați din CO2 captat din atmosferă și energie regenerabilă.

„Suntem deciși să continuăm strategia de electrificare, însă testăm și soluția alternativă a carburanților sintetici. Trebuie să găsim soluții inteligente pentru a rezolva problema emisiilor de CO2 pentru cele 1,3 miliarde de mașini cu echipate motoare termice”, a declarat CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares.

Adoptarea pe scară largă a combustibililor eFuels le-ar oferi proprietarilor de vehicule convenționale existente o opțiune ușoară și accesibilă de a-și decarboniza mașinile fără să fie nevoie să le înlocuiască. Practic, tot ceea ce ar trebui să facă ar fi să actualizeze sistemul de alimentare sau să aștepte o nouă rețea de infrastructură.

În cadrul protocolului de validare sunt testate emisiile, puterea motorului, fiabilitatea, conductele de alimentare, filtrele și rezervorul de combustibil. Pentru asta există un protocol de validare. Acesta include teste privind emisiile, puterea motorului, fiabilitatea, diluarea uleiului, rezervorul de combustibil, conductele de combustibil și filtrele.

Utilizarea eFuel în cele până la 28 de milioane de vehicule din flota Stellantis ar reduce nivelul emisiilor de CO2 în Europa din 2025 până în 2050 cu până la 400 de milioane de tone.

Grupul Stellantis investește peste 30 de miliarde de euro până în 2025 în electrificare și software pentru a livra vehicule electrice care să răspundă cerințelor clienților. Compania studiază, totodată, soluții complementare pentru a continua eforturile de reducere a emisiilor de CO2 prin care vrea să-și îndeplinească angajamentul de a oferi soluții de mobilitate curate, sigure și accesibile.

Sursa: Stellantis

Articole similare

În Franța, Dacia se prăbușește odată cu întreaga piață auto

Robert Stan

Fiat a demarat producția noului SUV electric de segment B 600e

Mihai Morcovescu

Alfa Romeo 33 Stradale – Curajul de a visa

Darius Pana