AUTOpro
Generale

Renault a apelat la specialiştii Daimler pentru a verifica nivelul de calitate al interiorului noului model Talisman

Talisman va înlocui în gama Renault modelele Laguna şi Latitude şi va avea de confruntat concurenţa puternică din clasa medie, unde noile generaţii VW Passat şi Ford Mondeo au ridicat foarte mult standardele berlinelor non-premium. De aceea, constructorul francez a apelat la partenerul Daimler pentru a atinge un nivel de calitate redutabil.

Text: Alex Buţu

Renault-Talisman_2016_800x600_wallpaper_13

Carlos Ghosn, Preşedinte şi CEO al grupului Renault, a declarat că specialiştii Daimler au controlat standardul de calitate pentru interiorul noului model Talisman. În plus, standardele fabricii Douai din Franţa, unde va fi produs Talisman, au fost crescute în urma unei investiţii de 420 milioane euro.

Talisman va debuta la Salonul Auto de la Frankfurt din septembrie iar comercializarea sa în Europa va începe până la finalul lui 2015, fiind disponibile atât versiunea sedan, cât şi break-ul.

Renault-Talisman_2016_800x600_wallpaper_11

Detalii de design îndrăzneţe

Este notabil faptul că Renault a vrut ca Talisman să aibă o personalitate distinctă. Dacă formele generale ale caroseriei sunt ale unui sedan obişnuit, detaliile dau o notă îndrăzneaţă, mai ales în cazul farurilor LED. Elementele deosebite sunt benzile luminoase laterale, care coboară pe marginile spoilerului faţă, la fel ca în cazul lui Renault Sport RS 01.

Specificaţiile şasiului

Talisman foloseşte platforma modulabilă CMF . Dimensiunile îl plasează în trendul crescător din segmentul mediu, cu 4,85 m lungime, 1,87 m lăţime şi 1,46 m înălţime. Ampatamentul măsoară 2,81 m. Renault subliniază că Talisman oferă unul dintre cele mai generoase spaţii din segment pentru genunchii pasagerilor din spate (262 mm). Şi portbagajul este voluminos, având 608 litri. Iar spaţiile de depozitare din habitaclul au capacitate cumulată de 25 de litri. Constructorul francez punctează şi coeficientul aerodinamic de 0,27 şi garda la sol redusă.

Amortizoarele adaptive şi specificaţia 4Control cu toate cele patru direcţionabile vor fi avantajele care susţin dinamismul lui Talisman.

Alte tehnologii care asistă şoferul sunt:  cruise control adaptabil, frânare de urgenţă activă, avertizare la încălcarea marcajelor benzii de rulare, alertă pentru păstrarea distanţei sigure faţă de altă maşină, sistem de detectare a semnelor de circulaţie, alertă pentru obiectele din unghiul mort, cameră video pentru marşarier, parcare automată care nu necesită manevrarea volanului de către şofer, head-up display, deschiderea portbagajului fără mâini, faruri cu aprindere automată.

Renault-Talisman_2016_800x600_wallpaper_06

Motorizări

Gama de propulsoare va fi compusă pentru început din 2 unităţi pe benzină (Energy Tce 150 şi Energy Tce 200) şi 3 diesel (Energy dCi 110, Energy dCi 130 şi Energy dCi 160). Motoarele pe benzină vor fi cuplate la o cutie de viteze automată cu ambreiaj dublu şi 7 trepte. Pentru cele diesel Energy dCi 11o şi 130 va fi oferită o transmisie manuală cu 6 trepte sau o cutie de viteze automată cu ambreiaj dublu şi 6 trepte. Versiunea Energy dCi 190 va fi disponibilă exclusiv cu transmisia automată cu 6 trepte.

Propulsorul Energy dCi de 110 CP emite doar 95 g CO2/km.

Renault-Talisman_2016_800x600_wallpaper_17

Dotări de confort şi multimedia

Talisman va fi oferit în 5 variante de echipare: Life, Zen, Business, Intens şi Initiale Paris, acesta din urmă fiind vârful de gamă.

Clienţii vor putea alege între 3 sisteme  multimedia. Echiparea de bază va în centrul planşei de bord un ecran multifunctional de 11 cm. Versiunile mai scumpe vor dispune de sistemul R-Link 2 cu ecrane de 18 cm (dispus orizontal) sau 22 cm (dispus vertical, funcţie tactilă inclusive de zoom).

Referitor la conectivitate, dintre aplicaţiile oferite de Renault ne-au atras atenţia cele trei realizate cu Michelin, care ajută la localizarea de restaurant, hoteluri şi stabilirea unor trasee.

Renault-Talisman_2016_800x600_wallpaper_16

Scaunele pot avea 10 reglaje (8 electrice şi 2 manuale), tetiere cu 6 reglaje, suport lombar ajustabil în 4 poziţii, şezut şi spătar încălzite, funcţie de masaj, memorie pentru 6 reglaje individuale.

Pentru sistemul audio Renault a optat pentru trei variante de instalaţie proiectate de Bose.

Renault-Talisman_2016_800x600_wallpaper_0b

Articole similare

Nissan testează o vopsea inovatoare care reduce temperatura în interiorul mașinii (VIDEO)

Mihai Morcovescu

Săptămâna SUV-urilor la Opel aduce reduceri consistente

Filip Sîrbu

Audi introduce o versiune PHEV în gama A3, care oferă o autonomie electrică de 143 km

Mihai Morcovescu

Leave a Comment