AUTOpro
Generale Green car Stiri

Un BMW vechi a devenit electric și se bate de la egal cu Tesla sau Bolt

Conversiile de tip DIY (do it yourself) sunt din ce în ce mai întâlnite în ultimul timp datorită exploziei accesului la Internet – un site de streaming video precum YouTube poate deveni o adevărată mină de aur pentru inginerii ad-hoc. Iar asta este valabil practic în orice segment, chiar și cel nou înființat al modelelor electrice cu autonomie extinsă. Spre exemplu ITAP Phoenix este un astfel de produs DIY – cu toate că avem și vagi bănuieli că trebuie ceva mai mult decât tutoriale video de pe net pentru a realiza un proiect de o asemenea anvergură. Conform poveștii, compania ITAP Inc. nu are legătură cu producția de automobile electrice – de fapt, nici măcar cu industria auto generală -, ci este o firmă care se ocupă de comercializarea unei metode hibride de reciclare. Phoenix este astfel un BMW Seria 7 din 1997 salvat de la centru de colectare a fierului vechi și care acum are încorporate materiale reciclate în proporție de 88% în raport cu greutatea totală de 1796 kg. Bateria și controller-ul său sunt complet reciclate, iar automobilul gata de drum a costat ITAP Inc. mai puțin de 13.000 de dolari.green - bmw electric tesla bolt

Ca să arate și că ei reușesc să semăsoare cu nume mari din segmentul electricelor, au pus la cale o cursă de 582 km în California pe ruta Chatsworth – San Luis Obispo și retur. Competitorii – în afară de Phoenix – au fost un Nissan Leaf, ca exponent al modelului electric cu cele mai mari vânzări mondiale, precum și o Tesla Model S P90D, dar și noul Chevrolet Bolt. Rezultatele au fost impresionante – Leaf-ul, cu cea mai mică baterie, a renunțat primul după 130 de km, urmat în mod surprinzător de Model S, cu 383 km și o autonomie reziduală de 3 km. Noul Chevrolet Bolt impresionează cu 437 km, peste limita maximă EPA de 383 km. Însă campion devine Phoenix, care la 547 km trebuie tras pe dreapta cu o siguranță arsă și încă 32% autonomie în acumulatori. Secretul este însă aparent simplu – „pachetul nostru de acumulatori are 125 kWh chiar și în condițiile unei greutăți nu foarte substanțiale de sub 1900 kg, în condițiile în care proiectul s-a materializat în 35 de zile cu cei doi ingineri care au lucrat cu mine în spatele casei, fiind plătiți cu Keystone Light (o marcă de bere – n.r.)”, ne explică Eric Lundgren de la ITAP. Ce nu este deloc simplu este să explici cum producătorii auto nu reușesc să facă automobile electrice accesibile ca preț la fel ca ITAP – 13.000 dolari pentru o baterie de 125 kWh, două încărcătoare integrate pentru o alimentare tip Phase 3 și cu o autonomie de invidiat.

Articole similare

Noul Hyundai Ioniq 5 N va debuta la Festivalul Vitezei de la Goodwood pe 13 iulie

Mihai Morcovescu

Geely și Baidu pun bazele unei noi companii auto

Florin Amariei

Ford spune că Departamentul de Justiție al SUA pune capăt anchetei în privința emisiilor

Gabi Gogiu

Leave a Comment