AUTOpro
Test drive

Test drive VW Tiguan PHEV – Era și timpul

VW Tiguan PHEV

Un familist convins și un best-seller absolut al gamei VW nu putea privi de pe margine inevitabila electrificare a industriei auto. Faceți așadar cunoștință cu VW Tiguan e-hybrid, Tiguanul cu apucături de Golf GTE pe care îl vom dezbrăca de secrete în cele ce urmează.

VW Tiguan PHEV
VW

Cu ocazia testului cu noul Tiguan e-Hybrid, AUTO pro a reușit să împuște doi iepuri dintr-o lovitură: să experimenteze atât faceliftul SUV-ului bestseller teuton, cât și noul sistem de propulsie plug-in-hybrid, care își face pentru prima oară apariția în gama Tiguan. În ceea ce privește faceliftul, VW a decis să opereze o serie de schimbări, pe alocuri discrete, dar de foarte mare efect.

Cum ar fi noile stopuri cu semnătură luminoasă LED IQ.LIGHT, volanul cu noua siglă bi-dimensională VW, panoul de bord digital, sau partea frontală, mult mai domoală față de ceea ce propunea SUV-ul TIguan înainte de facelift. Însă frumusețea, după cum bine știți, vine din interior. Ne referim bineînțeles la ecologicul sistem de propulsie PHEV, preluat direct de pe hot-hatch-ul Golf GTE.

Ceea ce înseamnă că avem de-a face cu un sistem de propulsie compus dintr-un motor pe benzină turbo TSI de 1,4 litri, care dezvoltă 150 CP și 250 Nm, dublat de un motor electric, integrat în carcasa cutiei de viteze DSG cu 6 trepte, care pune la bătaie 115 CP și 330 Nm. Contopirea celor două mijloace de propulsie are ca rezultat o putere maximă de 245 CP și un cuplu maxim de 400 Nm, transmise, din păcate, doar punții din față.

Mai ales la plecările în forță, se simte lipsa tracțiunii integrale, pneurile punții față ducând lupte grele la nivelul căii de rulare în momentele în care șoferul vrea să demareze într-un stil mai alert. Tiguan e-Hybrid propune o baterie cu capacitate de 13 kWh, care oferă o autonomie maximă de 50 km conform ciclului WLTP.

Față de alte PHEV-uri are grupului VAG, bateria lui Tiguan e-Hybrid se poate încărca la maximum 3,6 kW, ceea ce înseamnă că Tiguan-ul PHEV nu este o mașină pe care să o încărcați prea des la stațiile de încărcare publice, asta dacă nu vreți să stați lângă mașină circa 4 ore până la încărcarea completă a bateriei.

Tocmai de aceea, noi am preferat să încărcăm peste noapte bateria lui Tiguan e-Hybrid, la o priză de 230 V, cum de altfel procedează – sperăm! – majoritatea posesorilor de PHEV-uri. După o noapte de încărcare, computerul de bord ne indica o autonomie teoretică de 48 km. În realitate însă, am reușit să parcurgem circa 40 km cu un plin de baterie, un rezultat decent, având în vedere că am rulat exclusiv în mediu extra-urban, la viteze de 90-100 km/h.

După cei 40 km parcurși în regim electric, mașina trece automat în modul hybrid, care oprește din când în când motorul termic în regimurile de sarcină scăzută. De fapt, acesta e unul din avantajele unui sistem de propulsie PHEV. Un PHEV se poate transforma, la nevoie, într-un hibrid normal, însă un hibrid normal nu se va putea transforma niciodată într-un PHEV…

Tiguan e-Hybrid are un preț de pornire de 38.254 euro cu TVA. Mașina testată de noi venea cu câteva opționale, precum scaunele ergoActive față cu funcție de masaj (+424 euro), jante de aliaj de 19 inch (+698 euro), sau sistemul Area View, cu camere la 360 de grade (+355 euro), care au dus prețul final al SUV-ului eco teuton până la 42.911 de euro. Prin aplicarea unui tichet Rabla și a unui tichet Rabla Plus, mașina testată de noi ajunge la un preț final de 37.380 de euro. Mai mic decât prețul de pornire al unui Tiguan Elegance cu motor pe benzină 2.0 TSI și tracțiune integrală. O afacere bună? Noi spunem că da!

Articole similare

Premieră națională – Drive test DS 9 – Cu „nava amiral” pe riviera franceză

Filip Sîrbu

Test drive Audi Q8 e-tron – Aspirații elevate

Filip Sîrbu

Test drive Peugeot e-208 – Colț alb

Filip Sîrbu

Leave a Comment