Îl văzusem deja pe stradă și îl consideram un BMW ciudat. Colegii de breaslă care îl testaseră îl catalogau fie drept „cel mai urât bavarez”, fie drept „cocoșatul de la München”. Unul sportiv și cu un spațiu interior demn de un SUV.
Text: Robert Stan
Privit din exterior, modelul BMW Seria 3 Gran Turismo pare un cal-măgar autentic. Acea îngemănare de sedan compact cu un break căruia, pentru a plusa la capitolul spațiu interior, inginerii i-au adăugat câțiva centimetri în înălțime. Asta după ce au trimis designerii să bea o bere. Acest X6 pus cu botul pe labe, fără acea „răutate” caracteristică modelelor constructorului bavarez și cu un spate cât o zi de post, avea să îmi furnizeze una dintre cele mai mari surprize avute vreodată de la un vehicul testat. Asta pentru că, privind liniile exterioare și, apoi, imensitatea spațiului destinat bagajelor, mă așteptam să am de-a face cu o așa numită „barcă”, un vehicul care se mişcă precum melcul și, în viraje, este ținut pe șosea doar de greutatea ridicată și de sistemele electronice în exces.
Ei bine, imediat ce am pornit motorul și am apăsat pedala de accelerație am constatat că această ciudățenie nemțească de 1,6 tone are sub capotă o inimă suficient de puternică pentru a o transforma într-un atlet. Cei 184 CP dezvoltați de motorul de 1.995 cm3 sunt mai mult decât suficienți pentru a propulsa Seria 3 GT de la 0 la 100 km/h în 8 secunde. Nu e deloc o cifră uimitoare, dar este una cât se poate de bună pentru un model de acest fel. Și surprizele nu s-au încheiat aici. Odată ajunși pe succesiunea de viraje care leagă Novaci de Rânca, pe Transalpina, am avut plăcutul sentiment că mă aflu într-un sedan Seria 3. Nici urmă de înclinări amenințătoare și nici derapaje zănatice ale spatelui. Doar la frânare greutatea suplimentară te făcea să conștientizezi brusc că ai de-a face, totuși, cu un GT.
De-a lungul celor 882 de kilometri parcurși la bordul modelului BMW Seria 3 Gran Turismo, de la București, la Rânca, Obârșia Lotrului, Sibiel și Brașov, am reușit să mă conving că, în ciuda aspectului deloc îmbietor al caroseriei, vehiculul are toate atuurile unui model bavarez demn de laudă. Ba chiar și unele în plus, precum spațiul interior și portbagajul în care încap fără probleme bagajele a cinci pasageri. Are nu mai puțin de 520 de litri. Unde mai pui că distanța menționată – cu orașe, serpentine, drumuri de munte și șes – a fost parcursă cu un consum mediu de 6,1 l/100 km. Din nefericire, sunt puțini cei care pot trece cu vederea „estetica urâtului” afișată de acest model și vor alege mașina doar pentru că este pe cât de ciudată pe atât de utilă. Dacă mai spunem și că prețul de bază al modelului testat, 320d xDrive GT, este de 43.090 euro, cu tot cu TVA, șansele scad dramatic.
(Articol publicat în numărul 33 – decembrie 2014 – al revistei AUTOpro. Pentru articole mai noi vă rugăm să vă abonați)