AUTOpro
Test drive AUTO pro Exclusiv

Test drive Opel Mokka – Muscle-SUV

După ce s-a lepădat de factorul X, Opel Mokka a trecut printr-o binemeritată cură de nonconformism, rezultatul fiind, pare-se, mai mult decât dezirabil. Cel puțin asta am aflat în timpul testului în exclusivitate națională cu cel mai atipic Opel din ultima perioadă, de care vă vom povesti mai multe în cele ce urmează.

Chiar dacă divorțul de GM ține deja de domeniul trecutului, noul Opel Mokka dă subtil de înțeles că, odinioară, marca Opel împărțea același concern cu muscle-car-uri precum Chevy Corvette sau Chevy Camaro. Un astfel de detaliu subtil, dar de efect, care amintește de vremuri demult apuse, este capota agresivă, vopsită în negru lucios, cu o nervură centrală mai mult decât generoasă, care îți invadează câmpul vizual și te unge pe suflet, asemeni unui muscle-car veritabil.

Senzațiile livrate nu sunt neapărat la ani-lumină față de ce poate oferi un muscle-car, mai atunci când cuplezi modul Sport, selectabil prin intermediul comutatorului Drive Mode de pe consola centrală Piano Black, un adevărat magnet de scame și amprente. În modul Sport, Mokka se leapădă de maniere și devine surprinzător de agil și de alert, răspunsul transmisiei fiind radical îmbunătățit, la fel și sunetul motorului, accentuat în mod exagerat de artificial în boxele mașinii.

Deși sunetul artificial generat în modul Sport în boxe te duce cu gândul la un motor cu o cilindree monstruoasă, trebuie spus că Mokka-ul testat de noi avea sub capota negru lucios bine-cunoscutul motor de 1,2 litri cu 3 cilindri, care dezvoltă 130 CP și 230 Nm, disponibili integral încă de la 1750 rpm. Un motor onest, nu prea gurmand și destul de elastic, fără prea mari probleme de fiabilitate.

Chiar și în modul Normal, cel în care pornește întotdeauna mașina (chiar dacă ai rulat înainte în modul Eco), cutia este suficient de rapidă în reacții, schimbările de trepte efectuându-se prea multe ezitări sau pauze deranjante. Aș reproșa poate doar micile șocuri care mai apar din când în când, mai ales la viteze mici, în regim de crawling, sau în momentele în care se acționează treapta de mers înapoi.

Însă per-total, ansamblul motor-cutie de viteze cu 8 trepte conlucrează bine spre excelent, dovadă făcând însuși consumul obținut de noi pe parcursul a aproape 200 km în care am condus preponderent în modul Sport: 8 l/100 km. Consum obținut pe un traseu care a cuprins atât un drum București-Tâncăbești și retur, cât și circa 100 km de zbenguială printr-un București cum altfel decât aglomerat.

Traficul congestionat ne-a făcut să vrem să ridicăm o statuie inventatorului pilotului automat auto-adaptiv cu funcție Stop & Go, care ne-a scutit de stresul statului cu piciorul pe frână și pornitului de pe loc în interminabilele coloane de pe străzile capitalei. Traficul aproape paralizat ne-a permis să admirăm în tihnă și vasta paletă de tehnologii pe care Mokka le pune la bătaie. De la sistemul de camere cu vedere la 360 de grade, și până la sistemul de infotainment compatibil Android Auto și Apple CarPlay, Mokka-ul nostru avea cam tot ce ne-am fi putut dori.

Însă cireașa de pe tort a fost de departe panoul de bord digital de 12 inch, cu rezoluție foarte bună și lizibilitate excelentă, chiar și în condiții de soare puternic. Am fost un pic dezamăgit când am văzut că tabloul de bord digital al lui Mokka vine cu un singur mod de afișare, fără posibilități de personalizare, la fel ca la frații săi de concern.

Am apreciat vizibilitatea excelentă a display-ului sistemului de infotainment, ușor îndreptat spre șofer, cu o acționare facilă și o grafică excelentă. Față de frații de concern, care au digitalizat până și comenzile sistemului de climatizare, Mokka a decis să ofere în continuare un sistem de climatizare cu comenzi fizice, intuitive și ușor de operat, în completă antiteză cu încâlcitele comenzi digitale ale unora dintre frații de concern.

Mokka-ul testat de noi, în superba versiune de echipare GS Line, venea cu un preț de listă de 24.090 euro cu TVA. Față de un Mokka obișnuit, un Mokka GS Line se remarcă prin detaliile de culoare roșie de pe caroserie, jante și planșa de bord, dar și prin absența elementelor cromate, vopsite acum în negru lucios, tratament care a fost aplicat inclusiv siglelor Opel!

În plus, mașina alături de care am petrecut două zile absolut minunate mai venea cu opționale precum senzaționala capotă de muscle car, vopsită în negru (+77 euro), dar și scaune față încălzite (+185 euro) sau faruri matrix LED (+618 euro) care au ridicat prețul până la 26.781 euro cu TVA. Aplicarea unui discount de 630 euro duce prețul final al mașinii la 26.151 euro. Un preț onest, pentru unul din cele mai nonconformiste și răzvrătite SUV-uri de clasă B, care cu siguranță va frânge multe inimi.

Articole similare

Lynk & Co 01 – Primul drive test virtual din lume, în premieră națională

Dan Vardie

Am condus noul Opel Astra în România cu ocazia lansării locale

Darius Pana

TEST Nissan Pulsar – Înapoi în viitor

Stan Robert

Leave a Comment