AUTOpro
Test scurt Generale Test drive

Am condus noul Opel Astra în România cu ocazia lansării locale

Noul Opel Astra 2022 - lansare in Romania

Prezentată oficial din prima zi a toamnei 2021 și după ce AUTOpro a fost în Portugalia să o întâlnească, cu ocazia testelor internaționale, noul Opel Astra a ajuns să fie condus și pe drumurile patriei noastre.

Lansarea din România ne-a dat ocazia de a lua contact timp de două zile cu noul Opel Astra, însă haideți mai întâi să vedem care sunt versiunile disponibile în țara noastră:

  • motorizare pe benzină de 1,2 l în 3 cilindri cu 110 sau 130 de CP, cu cutie manuală în 6 trepte pentru varianta cu putere redusă și cu opțiune pentru o transmisie automată în 8 rapoarte pentru cea mai vânjoasă;
  • diesel în 4 cilindri cu capacitatea de 1.5 litri, ce dispune de 130 CP la 3750 rpm și de 300 Nm la 1750 Nm, cu transmisie manuală cu 6 trepte sau automată cu două rapoarte în plus;
  • Plug-In Hybrid (PHEV) cu putere totală de 180 CP (150 CP la 6000 rpm motor pe benzină și 110 CP motor electric) și cu un cuplu maxim de 360 Nm (250 Nm la 1750 rpm pentru termic și 320 Nm pentru electric). Transmisia este una automată cu 8 trepte. Performanțele vorbesc despre o viteză maximă de 225 km/h (135 km/h în mod strict electric) și o accelerație de la 0 la 100 km/h ce durează 7,6 secunde.

Clienții pot alege dintre trei niveluri de echipare pe noul Opel Astra – Elegance, GS Line și Ultimate, iar dintre cele mai importante dotări amintesc doar o mică parte, întreaga listă fiind mult prea lungă. Așadar, pe noul Opel Astra sunt disponibile (standard ori opțional) echipări și sisteme ca aplicație myOpel cu servicii de la distanță (gestionarea încărcării și încălzirea sau răcirea în avans a habitaclului – pentru PHEV), sistem de infotainment cu ecran tactil de 10 inch cu conectivitate wireless pentru Android Auto și Apple CarPlay, faruri LED Pixel cu 168 elemente individuale, eHUD, haion electric, trapă panoramică cu deschidere, scaune certificate AGR, cu reglaje electrice, încălzite și ventilate, climatizare electronică pe două zone, instrumentar de bord cu ecran TFT de 7 inch, parbriz și banchetă spate încălzite și multe, multe altele. Le puteți afla pe toate dacă accesați site-ul Opel România.

Noul Opel Astra 2022 - lansare in Romania

Aș vrea să mai menționez și multiplele opțiuni ADAS ce pot fi bifate pe noul Opel Astra, precum Active Cruise Control, sistem pentru alertă coliziune frontală, asistență la parcare față și spate, sistem de evitare şi reducere a impactului, sistem pentru detectare pietoni și bicicliști, pilot automat adaptiv cu funcție stop and start, sistem de avertizare părăsire bandă, sistem recunoaștere semne circulație, cameră video panoramică la 360 de grade, sistem pentru avertizare șofer când mașina merge neregulat, sistem inteligent de adaptare a vitezei (eHorizon), schimbare semi-automată a benzi de rulare (disponibilă la viteze de la 70 la 180 km/h), printre altele.

Pe parcursul celor două zile de test, ce au însemnat un traseu București – Bran – Covasna și retur Covasna – Barajul Siriu – București, am condus noul Opel Astra cu motorizare diesel și cutie automată, respectiv PHEV.

Ce aș vrea să punctez înainte de a vorbi despre comportamentul rutier:

  • Mașina este spațioasă pe oricare dintre locuri, scaunele față sunt extrem de confortabile și pot fi reglate în detaliu, iar pe banchetă poziția este comodă;
Interior Noul Opel Astra 2022
  • Calitatea de fabricație este peste media clasei compacte de volum, în timp ce combinația de materiale, texturi și nuanțe creează o atmosferă pe care o regăsești mai rar în mașinile germane;
  • Cele trei afișaje – ecran sistem infotainment, panou de bord și Head-Up Display, au rezoluții bune, sunt personalizabile și oferă informații multiple, dintre care șoferul poate alege ce anume să primească și ce anume nu-l interesează.

Trecem acum la proba practică și vorbim prima dată despre motorizarea pe cale de dispariție, ce însă poate fi aleasă pe noul Opel Astra. Dieselul este mai mult decât ok pentru o mașină de familie sau pentru flote. Nu este cel mai rafinat motor cu putință, dar nici nu depășește limitele ca zgomot sau vibrații. Trage bine de jos, dar își pierde suflul la peste 3800 rpm. Consumă decent, noi am obținut 5.8 l / 100 km, dar ne-am bucurat de traseul cu serpentine și de trenul de rulare excelent reglat.

Noul Opel Astra 2022

Suspensia absoarbe magistral orice denivelare și păstrează în același timp mașina pe trasă chiar și când exagerezi cu viteza pe curbe. Cutia automată răspunde suficient de bine indiferent de stilul șoferului și schimbă mai mereu rapid și lin.

A doua zi am trecut la volanul unui model PHEV. Noul Opel Astra în această versiune este cu mult mai dinamic, puterea și cuplul sunt mai bine distribuite pe întreaga plajă de turații și astfel mașina se simte mai prezentă.

Trenul de rulare este setat ceva mai rigid, dar păstrează un nivel ridicat al confortului. Noul Opel Astra PHEV are o greutate de circa 1680 kg, dar masa este bine ținută sub control prin modul de lucru al suspensiilor.

Direcția, în ambele cazuri, are o asistare bine dozată, ce își schimbă nivelul de intervenție odată cu creșterea vitezei sau când comuți între modurile de conducere Normal, Sport și Eco.

Una peste alta, noul Opel Astra reprezintă la acest moment una dintre cele mai echilibrate alegeri din clasa compactă, în timp ce opțiunile pentru personalizare, dar și pentru motorizări și transmisii îți lasă libertatea de a configura o mașină așa cum îți place, cum îți dorești.

Prețurile sunt în același trend pe care îl observăm în întreaga industrie de câteva luni bune. Cresc de la o săptămână la alta, iar pentru a fi la curent cu cele corecte, actualizate, va fi nevoie să accesați site-ul importatorului oficial.

Articole similare

Land Rover Discovery Sport, în România

administrator_autopromag

Citroen a lansat noua ediție limitată C5 X Hypnos. Debutul a fost fixat pentru 2024

Mihai Morcovescu

VIDEO: MINI l-a prezentat pe Spike, asistentul virtual pentru noul sistem multimedia care va debuta în 2023

Mihai Morcovescu