AUTOpro
Stiri Green car

Peugeot E-308 SW este primul break compact complet electric de la un producător auto european

Peugeot E-308

Două noi modele se alătură familiei 308, extinzând astfel opțiunile din clasa compactă a constructorului din Hexagon. Gama era deja bine electrificată, dar acum putem vorbi despre primul break de segment C complet electric produs de o companie europeană – Peugeot E-308 SW.

Pe lângă versiunea estate, Peugeot a lansat desigur și varianta hatchback EV. Ambele modele nu se îndepărtează aproape deloc de designul inaugurat cu actuala generație 308, aducând doar câteva tușe de detaliu. Jantele pe 18 inch au fost special create pentru versiunea electrică Peugeot E-308, în timp ce anumite elemente au fost optimizate aerodinamic pentru a susține atât eficiența, cât și performanța.

Peugeot E-308 si E-308 SW

Înăuntru, cea mai recentă generație i-Cockpit este prezentă în toată splendoarea sa, cu volanul compact, sistemul Head-Up Display tridimensional configurabil și personalizabil și cu ecranul central de 10 inch al centralei multimedia cu conectivitate avansată.

Interior Peugeot E-308

În ceea ce privește sistemul de propulsie, atât Peugeot E-308 SW, cât și fratele hatchback, folosesc aceeași configurație. Un motor electric complet nou, ce generează 115 kW (156 CP) și 260 Nm, își trage energia dintr-o baterie cu capacitatea de 54 kWh brut / 51 kWh net. Pachetul de acumulatori este format din celule cu o compoziție chimică nouă, cu 80% Nichel, 10% Mangan și 10% Cobalt, care funcționează la o tensiune de 400V.

Autonomia se pare că va fi de peste 400 km, după protocolul de testare WLTP, dar se așteaptă confirmarea oficială a acestei cifre. Consumul poate fi în anumite condiții de doar 12,7 kWh / 100 km, cel mai mic din clasă, posibil grație platformei EMP2, ce a permis o optimizare a greutății, și a unor pneuri cu rezistență redusă la înaintare, ce se încadrează din acest punct de vedere în clasa A.

Peugeot E-308 SW

Încărcarea bateriei se poate face în sistem trifazic AC cu până la 11 kW, Peugeot E-308 având integrat un invertor compatibil. La o stație DC ce poate furniza 100 kW, acumulatorul poate ajunge de la 20 la 80% în mai puțin de 25 de minute.

Peugeot E-308 și E-308 SW vor fi disponibile comercial în perioada următoare, puteți urmări site-ul oficial al mărcii din țara noastră pentru a fi la curent cu momentul lansării, în timp ce pe anumite piețe mașinile pot fi comandate online. Ba chiar se pare că întreg procesul de achiziționare, inclusiv cu posibilitate de trade-in și finanțare pentru noua mașină, se va putea face 100% digital.

Articole similare

Automobilele complet autonome nu vor putea funcționa fără asistență umană

Mihai Morcovescu

Graham Jarvis castiga al cincelea titlu Red Bull Romaniacs

administrator_autopromag

Cum a decurs a doua zi a concursului “Cel mai 4 x 4”

Filip Sîrbu