AUTOpro
Stiri

Care sunt cele mai congestionate orașe din lume și pe ce loc este Bucureștiul

Cele mai congestionate orașe din lume

Cu toții știm că Bucureștiul este sufocat de-a dreptul de un trafic cum nu se poate mai aglomerat. Cum stăm mai exact din acest punct de vedere aflăm dintr-un top ce a stabilit care sunt cele mai congestionate orașe din lume.

Este greu să găsești o oră a zilei sau o zi a săptămânii în care să nu petreci prea mult timp în traficul din capitala țării noastre. Este adevărat că sunt și momente în care pare că aglomerația este mai puțin sufocantă, dar chiar și atunci mașinile sunt totuși parcă prea multe pe străzile Bucureștiului.

Această senzație este verificată și, din păcate, confirmată din timp în timp de diferite studii și analize, iar ultima dintre ele plasează capitala României pe locul patru în topul celor mai congestionate orașe din lume.

Cei de la GoShorty au întocmit tabelul de mai sus după o analiză a datelor preluate din Indexul de Congestie a Traficului TomTom, adică cu date de la unul dintre cele mai importante sisteme de navigație din lume, care dispune de informații extrem de prețioase despre trafic.

Din cifrele de mai sus observăm că Bucureștiul nu este foarte departe de metropole precum Istanbul, Bogota sau Mumbai, iar asta nu dintr-o perspectivă favorabilă. Aflăm că nivelul congestiei traficului este de undeva la 50% pentru capitala României, în timp ce participanții la traficul din București pierd în medie 115 ore în trafic în fiecare an.

Nu ne putem lăuda cu un astfel de cifre, dar măcar la nivel de țară putem spune că nici nu ne comparăm cu India, care reușește performanța negativă de a avea nu mai puțin de 4 în primele 11 dintre cele mai congestionate orașe din lume. Sigur că nu putem compara România cu India din punct de vedere al densității populației, care este de peste 5 ori mai mare pentru țara asiatică, dar asta nu înseamnă că astfel avem o scuză.

În fine, cert este că nici autoritățile nu ne ajută cu nimic în a putea avea un trafic mai puțin congestionat și în a pierde mai puțin timp în aglomerație. Un sistem de trasport public în comun bine pus la punct și piste de biciclete amenajate pe mulți kilometri ar fi doar două dintre cele mai eficiente metode prin care locuitorii capitalei ar putea fi convinși să renunțe la deplasarea cu mașina personală. Și, de ce nu, mai multe servicii de car sharing care să ofere condiții și prețuri care să atragă mai mulți clienți spre astfel de opțiuni de transport individual.

Articole similare

Primele Mustang Mach-E livrate nu mai pornesc

Florin Amariei

Facelift și upgrade tehnic pentru varianta electrică a modelului Hyundai Ioniq

Dragos Baltateanu

Chung Eui Sun preia conducerea Hyundai