Car Sharing-ul ar putea influența ciclul de viață al automobilului

Car Sharing-ul ar putea influența ciclul de viață al automobilului

959
0
SHARE

Inovațiile tehnologice recente din industria auto, de la apariția UBER și Lyft  spre viitoarele vehicule complet autonome, promit să schimbe regula jocului pentru navetiști și constructori.

uber-400x400

Schimbarea spre mobilitate la cerere și cea complet autonomă este amplificată și de o situație evidentă: vehiculele actuale care au costuri inițiale mari de achiziție și utilizare și care se depreciază masiv nu sunt utilizate intensiv.

Există însă numeroase idei preconcepute despre cum revoluția automobilelor „la-cere” (on-demand) va afecta vânzarea de volume. Intuiția ne spune că vânzările în general vor scădea, dar este posibil ca acest punct de vedere general acceptat să fie totuși greșit.

Scăderea numărului de vehicule prezente pe străzi va coincide cu un ciclu de viață mult mai scurt pentru autoturisme, deoarece acestea vor fi utilizate mult mai intens, decât în prezent. Speranța de viață a unui vehicul „la cerere” este de așteptat să fie de doar trei ani; iar această rată ar genera un volumul de vânzări în creștere, potrivit analiștilor.Pe de altă parte programele de tipul rabla sunt determinate de numărul de km parcursi, iar vehiculele la-cerere vor parcurge în medie cu 10-20 de procente mai mult, decât cele aflate în proprietate privată. În concluzie o creștere semnificativă a ride-sharingului ar putea schimba modul de ciclicitate în industria auto, conform rulajului parcurs și nu conform stării economice sau sistemelor de creditare, ceea ce va crește până într-un final volumul vânzărilor, ca să spunem așa.

2014-03-04_Geneva_Motor_Show_1186

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY