AUTOpro
AUTO pro Exclusiv Test drive Test scurt

Prim contact Dacia Jogger – întoarcerea la origini

Cu un spirit puțin spus familiar, noua Dacia Jogger ne-a purtat agale pe șerpuitele cărări ale Coastei de Azur. Un decor mai mult ca perfect pentru a dezbrăca de secrete urmașul de drept al primei generații Logan MCV, un automobil cu o polivalență de nedescris readus acum la viață într-o manieră adaptată curentului SUV-mania.

Lansarea noii Dacii Jogger reprezintă punctul culminant al ofensivei fără precedent a mărcii Dacia, ce devine – a nu știu câta oară! – marca cu cea mai tânără gamă de modele de pe Bătrânul Continent. Construit, bineînțeles, pe noua platformă CMF-B Lo-Spec, Dacia Jogger vine să înlocuiască nu unul, ci chiar două modele din vechea organigramă a mărcii autohtone.

La fel ca la noile Logan/Sandero, evacuarea noului Jogger suflă gazele de evacuare arse fix sub ușile din spate.

Ne referim bineînțeles la Dacia Lodgy și la Dacia Logan II MCV, ale căror gene au fost contopite în cadrul unui nou model, cunoscut intern sub numele de cod RJI (pentru public, Dacia Jogger). Un urmaș de drept al primei generații de Logan MCV, cu care Jogger este identic din punct de vedere dimensional. De la proporții și până la siluetă, Jogger duce mai departe povestea de succes a unui automobil extrem de îndrăgit de românii de pretutindeni.

Până în stâlpul B, Dacia Jogger nu este nimic altceva decât un Sandero Stepway. Soluție care a permis atât reducerea costurilor de dezvoltare, cât și adoptarea unui limbaj de design adaptat noii identități a mărcii Dacia. Dincolo de stâlpul B, genele de Sandero Stepway sunt lăsate în urmă, prin intermediul unui prag de 4 cm, care oferă un spațiu superior tuturor celor 5 sau 7 pasageri de la interior.

Cele 5 sau 7 scaune, dispuse sub formă de amfiteatru, oferă celor 5 sau 7 pasageri o vizibilitate optimă asupra drumului. Apropo, chiar dacă pare greu de crezut la prima vedere, am reușit să încap fără probleme în rândul 3 de scaune, în ciuda celor 112 kg și 1,85 m cu care m-a înzestrat mama natură. Am constatat cu stupoare că am suficient spațiu atât la cap, cât și la genunchi, lucru care se datorează în principal ampatamentului generos de 2,9 m.

Destul despre date tehnice, haideți să vedem împreună cum se conduce noul monovolum-crossover-break al gamei Dacia. În primul și în primul rând, trebuie spus că din gama Jogger lipsește un motor Diesel, benzina deținând supremația pentru moment sub capota noului automobil polivalent de familie Dacia.

Ne-am început aventura pe Coasta de Azur cu versiunea Eco-G, împrumutată din gama Logan/Sandero, care pune la bătaie un motor de 1 litru cu 3 cilindri care poate funcționa atât pe benzină, cât și pe GPL. Cuplat la o cutie de viteze manuală cu 6 trepte, micuțul motoraș își face excelent treaba, autonomia cumulată putând atinge lejer peste 1000 km, la un stil de mers elegant. În cadrul testului nostru pe tărâmuri franceze, am reușit să obținem un consum mediu de GPL de 8,4 l/100 km, în condițiile în care nu am menajat în vreun fel mașina, stilul de condus fiind unul relativ alert, în ritm cu traficul.

Ca să vă faceți o idee, Logan-ul GPL testat de noi în vara anului 2021 (www.autopro.ro/test-drive/dacia-logan-gpl) a atins un consum de 8 l/100 km în regim de autostradă, la viteze de 130 km/h. După cum se poate observa, aerodinamica și masa proprie suplimentară penalizează ușor, dar nu radical, cifrele de consum ale noii Dacii Jogger. Jogger-ul Comfort testat de noi, în versiune Eco-G, avea un preț de pornire de 15.750 de euro în versiunea cu 5 locuri sau de 16.450 de euro în versiunea cu 7 locuri.

Cea de-a doua parte a testului s-a derulat alături de versiunea de top, Jogger Extreme (ediție limitată, care va fi înlocuită pe viitor tot cu un model asemănător, dar cu un aspect diferit – oficialii Dacia au fost destul de secretoși cu privire la acest aspect), ce punea la bătaie tot un motor de 1 litru turbo pe benzină cu 3 cilindri, alimentat exclusiv cu benzină.

Cu o putere maximă de 110 CP și un cuplu maxim de 200 Nm, supervizate cu grijă de o cutie de viteze manuală cu 6 trepte și timonerie excelentă, această versiune ne-a surprins printr-o agilitate domoală și o elasticitate de invidiat, consumul înregistrat la finalul celor 72 km parcurși fiind de 6,5 l/100 km, fără modul Eco activat. Prețul acestei versiuni pleacă de la 18.000 de euro în configurația cu 7 locuri.

Din păcate, un Jogger cu două pedale își va face apariția în gama Dacia doar de anul viitor, prin intermediul versiunii hibride fără încărcare la priză E-Tech de 140 CP, împrumutate de la frații mai mici sau mai puțin mici Clio și Arkana. Din păcate, cutia automată CVT nu își va face apariția prea curând în gama Jogger, conform spuselor oficialilor Dacia.

Articole similare

Noul Opel Grandland 2022 – fără X în nume, dar cu multe noutăți

Florin Amariei

Test drive Kia XCeed – Portocala mecanică

Filip Sîrbu

Imagini în exclusivitate de la Salonul Auto de la Detroit

Filip Sîrbu

Leave a Comment