AUTOpro
Test drive

Test drive BMW 330e xDrive – Eficiență bavareză

BMW 330e

Cu o incisivitate de 330i dar cu un consum indecent de mic, noul BMW 330e ne-a surprins prin eficiența sa de invidiat, care ne-a permis chiar să depășim cifrele oficiale de autonomie WLTP.

BMW 330e

Aflat deja la cea de-a doua generație de electrificare, noul BMW 330e păstrează nealterat spiritul dualist al predecesorului său. Cu o putere totală de 292 CP, rezultatul asocierii unui motor termic pe benzină, de 2 litri și 190 CP și a unui motor electric de 110 CP, 330e mai pune la bătaie și celebrul sistem de tracțiune integrală xDrive, ce își face în premieră apariția pe gama de modele Seria 3 PHEV.

BMW 330e

330e xDrive nu excelează la capitolul autonomie, dacă este să dăm crezare fișei tehnice. Doar 32 km, sau 35 km, dacă tracțiunea integrală iese din scenă. Realitatea ne-a demonstrat exact contrariul. Chiar dacă, la începutul testului – ce a debutat cu bateria complet încărcată – computerul de bord ne indica o autonomie teoretică de 31 km, iată că, într-un final, am reușit să parcurgem nu mai puțin de 40 de km cu un ”plin” de baterie.

Încântarea ne-a fost cu atât mai mare, având în vedere că am abordat un stil de condus normal spre alert, în ritm cu traficul, fără a menaja în vreun fel pedala de accelerație, care a fost apăsată cu sete în mare parte a timpului. Consumul final de combustibil, după 49 km parcurși exclusiv în regim urban, s-a oprit în dreptul valorii de 3,1 l/100 km. Dintre cei 49 km parcurși în timpul testului, aproape 42 km au fost parcurși în regim exclusiv electric!

Bateria de 12 kWh, cu o capacitate utilă de 9,09 kWh, poate fi încărcată la maximum 3,7 kW în curent alternativ, o încărcare completă necesitând circa 3 ore și jumătate. Fiindcă avem în fața ochilor un PHEV, cea mai bună soluție rămâne în continuare încărcarea la domiciliu, la clasica priză de 230 V, care umple cu electroni bateria în puțin sub 6 ore.

Toate aceste dulcegării vin însă cu un preț pe măsură. De 52.657 euro, cu TVA. Care mai poate fi însă lovit cu putere de programele Rabla Plus și Rabla Clasic, care pot duce prețul lui 330e xDrive până la 47.102 euro, cu TVA, cu doar 1640 de euro mai mare decât al unui 330i xDrive! O diferență care se va amortiza în doi-timpi și trei mișcări, având în vedere privilegiile pe care statul român le pune la dispoziția posesorilor de vehicule hibride. Mașina testată de noi însă venea cu o listă de opționale lungă cât o zi de post, care au dus prețul final al mașinii până la 71.150 de euro, cu TVA, o cifră care bate deja la ușa segmentelor superioare.

Articole similare

Diferit, dar plăcut! Test cu Citroen C4

Alex Barbu

Audi A6 – Ultimul bal înainte de cosmetizare

Stan Robert

ZOE și frigul

Leave a Comment