Grupul Stellantis să pregătește pentru noi activități și a decis că va importa în UE autovehicule comerciale ușoare (LCV-uri) din Rusia. De asemenea, se urmărește introducerea acestor modele și în America Latină.
Rezultat din fuziunea dintre PSA și FCA, Stellantis începe să-și pună amprenta asupra mai multor sectoare auto. Cererea pentru autovehicule precum Peugeot Expert, Opel Vivaro sau Citroen Jumpy a cunoscut o creștere continuă în ultimii 2 ani, grație eforturilor companiilor de a ajunge mai ușor la clienți. În plus, multe firme caută acum posibilitatea a tranporta diverse produse mai ușor în orașe. LCV-urile sunt utile și se pretează la mai multe tipuri de activități de transport marfă sau persoane, versatilitatea acestora și prețul avantajos fiind calități importante.
La uzina Kaluga de lângă Moscova producția s-a dublat în 2021, iar adăugarea noului Fiat Scudo în această rețea de fabricație va conduce la un efort și mai mare care va fi util gigantului auto în lupta pentru profitabilitate și o cotă mai mare de piață. Culmea, în Rusia Stellantis are doar 1% din totalul mașinilor comercializate, în timp ce Renault are parte de succes prin investițiile sale în Lada și AvtoVaz.
Noile mașini Stellantis produse în Rusia se vor alătura celor fabricate în Marea Britanie și Franța, dar în patria din Est această investiție nu va aduce multe rezultatele. Mașinile noi reprezintă doar 4,3% din achizițiile totale. Cheltuielile cu cipurile și lanțurile de aprovizionare au ridicat prețurile mașinilor.
Rămâne de văzut dacă planurile Stellantis nu vor fi afectate de conflictul diplomatic iscat din cauza tensiunilor cu privire la Ucraina. SUA și UE au promis sancțiuni comune, dacă nu se ajunge la o înțelegere.